tisdag 5 januari 2010

Lite foton från julen

Det blev en lugn och mysig jul med mamma, pappa och syster hemma i Asmundtorp, som vanligt. Jag gillar verkligen våra julaftnar: Man sover ganska länge, går upp och äter frukost i lugn och ro, lägger ut mat till fåglarna i trädgården, går en långrunda med hundarna, kokar gröt, läser lite (jag läste den inte mysiga "Vägen ut ur helvetet" av Marilyn Manson, lol! Fan vad störd han är..), Kalle och lussekatter, äter julmat, julklappar, prat, mys och film... Visst kan det kanske vara kul med stora tillställningar och en massa släkt också, men jag tycker ärligt talat mest att det verkar stressigt och lite stelt. Förr om åren brukade mormor och morbröder också komma och fira med oss ibland (också såklart besök hos farmor på juldagen), men det har ändå alltid varit tillåtet att gå omkring i mjukisbxor hela dagen hemma hos oss om man vill det :)

Med tanke på vädret veckan innan jul så hade jag ju sett fram emot att vi skulle gå långa härliga promenader i solsken och gnistrande pudersnö! Blev inte så mycket av med det tyvärr... På julafton var det lite blötsnö i och för sig, men den regnade bort på juldagen och sen var det bara regn, slask och lera under mina resterande 3 dagars ledighet. Jag och prinsessorna fick gå själva på de flesta promenaderna :/

Det blev en massa filmtittande istället. Herrejösses vad min kropp inte pallar med att vara ledig.. Jag rör mig ju normalt ganska mycket på jobb, och när jag då istället sover för mycket eller sitter still för länge några dagar så protesterar min rygg högljutt! Usch och fy, och 80 år gammal känner man sig som... :S

På söndagen gick jag på bio med Linda och såg "New Moon". För 3:e gången... :S Ja jag vet, men hon ville ju se den och hade ingen att gå med, klart man ställer upp liksom! ;) Och ok då, jag erkänner att jag är en vad jag förstått kallas "twerd" (twilight-nörd). Men den är ju så fin så fin, en perfekt avslutning innan jag skulle tillbaks till jobb igen.

Har jobbat hela nyårshelgen också. Lite trist, but someone´s gotta do it. Och jag hade i alla fall trevliga arbetskamrater! Flickorna fortsatte dock att ha jullov hemma hos mamma och pappa en vecka till. Gjorde lite ont i mitt ensamma hjärta, men det kändes lite ego att dra med dem till jobb när de kunde ha det bra i Asmundtorp istället.


Jag och mina flickor under promenad på julafton


Sötaste Sot



Ida och Glittra busar i snön


Idis tigger lussekatter *älskar*


Glittra och Sot tindrar ikapp med granen


Förra året blev det ingen julmat för prinsessorna. Sot stod på utredning för foderallergi (för sådär 4:e gången...) och fick bara äta tråkig dietmat. Men i år så fick de vars en jultallrik som sig bör: köttbulle, prinskorv, liten bit skinka, en skiva leverkorv, och pyttelite potatissallad, gröt och rödkål.

Lite live-bilder, ha ha!


Julklappsöppnarproffset!


Glittra visar upp bästa klappen - julsköldis!


Sot har äääntligen hittat en klapp som går att äta!


Idis är måttligt road av sina nya julklappskompisar...


Ok jag kan väl leka litegrann med den där saken du viftar med då, men jag blir kvar här inne i min snoozze-koja!

3 kommentarer:

  1. Jag läste Lemmy Kilmisters bok, White Line Fever, under semestern. Den var riktigt, riktigt rolig. Han är galen men ändå sund på något sätt, skratta massor.

    SvaraRadera
  2. I would accept to say that christian audigier
    do bear an accomplished amount for the money spent. The accepted looks for ED Hardy Shoes
    ,just appointment it for added advice and discount! ED Hardy Shoes
    is based on the plan of boom artist. hardy shirt
    line, which packs the bite of a boom after constant the process.


    The thing that will distinguish a Tiffany
    from the normal desk lamp is its beautiful lampshade. When you are looking for jewelers, you'll find a Tiffany rings
    or light fixture. You'll find that there is a reason that the silver rings
    lamps have been so popular for the last century, of which the Tiffany earrings
    was a part.

    SvaraRadera
  3. Med tanke på vädret veckan innan jul så hade jag ju sett fram emot att vi skulle gå långa härliga promenader i solsken och gnistrande pudersnö!
    adjusta mattress sheets
    cotton zippered mattress encasement

    SvaraRadera