torsdag 2 juli 2009

SEMESTER!!!

Oj oj oj, det var längesen jag längtade sååååå innerligt mycket efter semestern som just i år! Tror inte att jag hade pallat jobba en dag till... Känns som om jag varit ganska nära "väggen" ett bra tag nu, även om sista arbetsveckan i och för sig var ganska lugn och behaglig. Anyway, jag BEHÖVER verkligen lite semester nu!!

Det var första semesterdagen igår, och det mesta utav den gick dessvärre åt till att röja och skura hela lägenheten :/ Mmm, man kan hålla sig för skratt. Speciellt när solen skiner ute och det är så varmt att man knappt får luft inne... Men det behövdes, och nu kan jag slappa och njuta av resterande ledighet med gott samvete! Den RIKTIGA semestern börjar NUUU! :)




Kommer att bli en kanonsemester, det känner jag redan! Tycker att jag har lagom mycket roliga saker inplanerade. Tänkte att jag skulle ge er hela listan nu så att ni har koll, för "sitta inne och blogga" står nämligen inte med på den ;) Fast ni är ju vana vid glesa uppdateringar, så det blir kanske ingen större skillnad...

Det roliga börjar imorgon då jag och systeryster drar till Motalafestivalen för att lyssna på 5th Sonic Brigade (mfl kanske?!) Det ska bli så himla himla kul! Dels för att jag såklart ÄLSKAR bandet, dels för att vi äntligen ska få träffa våra goaste, knäppaste, coolaste, favvo-Stockholmsbrudar Laila och Nilla igen, och förhoppningsvis sötaste, snällaste, tuffa Awa också (fick du paketet med "krya-på-dig-kramar" som jag skickade med posten?) Vi brukade träffas för jämnan på Noice-gig förut, men numera blir det alltför sällan... Men på fredag ska det ROCKAS!! :) Kör en liten uppvärmningslåt redan nu (kanske inte den rockigaste direkt, men min favorit för tillfället!)

"I´m the black death, monster, evil, I´m the truth..."

På lördag kör vi raka vägen från Motala ner till Kristianstaddagarna för att se samma band spela EN GÅNG TILL! Plus "Bedårande Barn". Shit vad bortskämd jag är just nu! Life is beautiful :)

På söndag blir det agilitytävling i Bjuv, lääängtar verkligen till det också! Har världens tävlinsabstinens, you wouldn´t believe... Det var agilitytävlingar på Gotland hela förra veckan, som jag efter moget övervägande (räknade semesterdagar och pengar...) faktiskt valt att avstå. Däremot var det även tävlingar i Borås på lördagen och söndagen som jag tänkt vara med på. Tills jag fick veta att min brorsdotter skulle konfirmeras den helgen... "VA!? Ska Carro konfirmeras? Redan?? Och vad sa du nu, vaddå Johan (brorson) snart 18 bast?! Det känns ju som om det var i förrgår jag satt barnvakt åt dem!" Hmm, det är väl ungefär då man inser att man kanske hoppat över lite väl många dop, födelsedagskalas osv de senaste åren... :S Det dåliga samvetet gjorde sig påmint, och jag bestämde mig för att det var dags att visa upp sig lite för släkten igen. Så de åtminstone vet att man lever! Varför jag valde just en konfirmation för detta ändamål övergår dock mitt förstånd... BOOOORING!! För det första är jag inte ett endaste dugg kristen så alla gudstjänster är enligt mig en pina, och det gjorde ju inte saken bättre att just den här prästen inte verkade ha stått först i kön då hennes Gud delade ut varesig humor eller personlighet... :S Jag bara satt och tänkte på alla lyckans ostar som var ute i det fina vädret och tävlade agility istället. Men men, på söndag är det min och prinsessornas tur! :)


Sen har jag en ledig dag innan jag och syrran drar till Hultsfredsfestivalen. Ja jag vet, det låter helt fel... :S Skulle ju egentligen ha varit på Roskildefestivalen just nu, och det gör lite ont i hjärtat att tänka på det faktiskt. Men men, man måste ju prova något nytt ibland! Jag är bara lite rädd att jag, som jag nämnt tidigare, ska gå runt hela festivalveckan i Hultsfred och vara grining och bitter över att Roskilde är mycket bättre (för det ÄR det, inget kan slå mitt paradis på jorden!) Jag kan nämligen vara sån. Lite småbitter. Det började faktiskt redan i förrgår då jag läste att de dels tar betalt (100 spänn!) för att parkera i Hultsfred, dels att parkeringen ligger 20 minuters promenadväg från festivalområdet/campingen. Are you KIDDING me??!! Jag blev så irriterad att jag var på vippen att skriva ett långt argt mejl och fråga om det verkligen var meningen att jag skulle behöva släpa all min packning den vägen! Tills jag kom att tänka på att det faktiskt brukar vara ganska många som tar buss/tåg när de ska på festival... he he! Dom klarar ju faktiskt av att släpa sin packning ännu längre (plus att de är duktigt miljövänliga!) Hmm... Det är bara det att när man är så lastgammal som jag behöver man ha så himla mycket grejjer med sig, LOL! Man gör faktiskt det. Jag och syrran brukar få gå 3 gånger mellan bilen och campingen för att få med oss allt! (Ni vet, man är lite bekväm och dessutom en smula praktiskt lagd, alltid redo för whatever may come! Plus att jag fryser som en gris om nätterna så jag behöver ha hur mycket kläder som hels med..) Ja ja, jag kom i alla fall fram till att inte mejla, eftersom jag inte vill att någon annan än jag själv trycker i facet på mig att jag är gammal! Vi får väl se till att traska då, det kan nog bli en bra festival ändå ;)


Veckan därefter ska jag bo en vecka i mamma och pappas hus och passa Idis (kisemis!) Ska bli rätt skönt faktiskt. Förhoppningsvis blir det fint väder så att jag och hundarna (läs Glittra) kan åka och bada, eller ligga ute på gräsmattan och läsa. Slappelislapp! Ska försöka hinna med att träffa lite vänner också nån gång tänkte jag... En av dagarna har jag anmält mig och Sot till en lydnadstävling, i Tollarp. Jag har inte tränat lydnad en enda gång sen tävlingen i Landskrona 6/6. Blev så trött på det att jag ville kräkas efter den veckans panikträning! Tänkte att jag kanske skulle få upp lite motivation igen om jag anmälde mig till en tävling. Det kan dock mycket väl hända att det slutar med en veckas panikträning igen...:S

Sista veckan blir det agility för hela slanten i Hässleholm! Då ska jag och sessorna tälta, tävla och umgås med likasinnade tokar i dagarna 5. Mysigt! :)

Well, that´s the plan! ;)

Har packat hela morgonen (för Motala, Kristianstad, Bjuv och Hultan), nu drar vi iväg till Asmundtorp och sedan stranden. Tjingeling!
Linda, Glittra & Sot.

4 kommentarer:

  1. Halloj! Hoppas ni har det bra i ert festivalande!=) Själv är jag mycket sällskapssjuk här uppe i Uppsala... Stella har fått åka hem och bor hos Fanny på grund av att hon inte trivdes på jobb och senare rymde från ett hunddagis (mycket obehaglig historia)....iaf...Fanny och vovvarna var på Råå i helgen och helt plötsligt blev hon av med Stellis. När hon väl hittade henne var hon djupt nere i någon annans saker...JÄVLA hund tänker Fanny och skäller på henne lite...då säger de som äger sakerna..."är det Stella?"...ja säger Fanny och tittar sig ut i vattnet...och vem står inte där och de finaste sheltie sessorna i världen!! Stella hade ju luktat att det luktat SOt i deras saker....hon luktade sig till sin bästis!!=) Ha ha jag tyckte det var en så söt historia när Fanny ringde och skvallrade!=) Ha det bra! Kraaam

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Mamma pratade med mig i mobilen när Stella dök upp, och jag hörde hur Sot började skälla som en tok i bakgrunden. "Här kommer visst en hund som vill hälsa" säger mamma då. "Oj, Sot är alldelles galen... Sot lugna dig, vad håller du på med?! Aha, det är nog för att det liknar Stella!" fortsätter hon. Efter en stund fastställs att det ÄR Stella. Full kabalik och megabus verkar utbryta, och det går helt enkelt inte att prata mer. "Jag ringer upp dig sen" säger mamma och lägger skrattande på luren :) Ja, helt UNDERBART sött! Så roooligt att bästisarna fick leka lite.

    Men usch och fy vad otäckt att höra att Stella varit på rymmen, det låter inte bra... :S Vi får pratas vid när jag kommer hem från Hultan, sticker imorgonbitti. Mmm, förstår att det blir lite ensamt utan Stellis, du skulle tagit dig ner till motala i helgen! ;) Hoppas att du hittar något att fördriva tiden med. Går examensarbetet bra? Är lite nyfiken, det lät ju så spännande! :)

    Kram, Linda.

    SvaraRadera
  3. OjOj vad bokad du e, skulle du inte ha semester?:)
    Ha så kul och va rädd om dej. Vi syns i Hässle=)

    Tina&resten

    SvaraRadera