måndag 8 mars 2010

Inte vackrast i världen

Ni som vet att en mur bara är en bro på högkant.
Och det som är som det är inte måste vara konstant.
Ni som hör rop på hjälp när ingen annan hör det.
Gör det ni gör men aldrig får nåt för det.
Låter ni bli finns ingen annan där som gör det.

Ni som går dit ni går utan att nån annan styr er.
Ni som får era sår utan att ni blir martyrer.
Ni som drömmer men aldrig blundar för det som händer,
glömmer era fiender men aldrig vänner.
Gör det med hjälp av människor ni inte känner.

Ni är inte vackrast i världen,
världen är vackrast i er.
Och det är inte i era ögon,
det är i vad ni ser.

Ni som skrattar er till det sjukt seriösa.
Ni som får folk att undra om ni borde få gå lösa.
Ni som alltid gör fel och aldrig är perfekta,
spelar inga spel och skiter i det korrekta.
Ni som vågar vara snea och defekta.

Ni är inte vackrast i världen,
världen är vackrast i er.
Och det är inte i era ögon,
det är i vad ni ser.

Åh, hur ni lyckas inspirera.
Får mig att vilja orka mera.
Utan att jag känner mig sämre,
eller måste prestera.
Åh, hur ni lyckas exhaltera.
Får mig att orka vilja mera.
Det hörs på era röster.
Det lyser igenom när man ser er.

Så ni är vackrast i världen.
Världen är vackrast i er.
Och jag ser det i era ögon.
Där ser jag vad ni ser.




Jag var och såg underbara Emil Jensen på Dunkers i Helsingborg i fredags. Det visade sig vara (ungefär) samma föreställning som vi såg i höstas ("En dödsrolig kväll om sorg och saknad"), men det gjorde inget. Det var precis lika fantastiskt bra den här gången, och jag är fortfarande alldelles lycklig och varm i kroppen! :) Jag bara ÄLSKAR Emils blandning av "stå-upp-komik", "ligg-ner tragik" och "Fosterställnings-populärmusik", haha! Ärligt talat, jag tycker synd om alla som inte var där. Emil är en fin och vis ung man, han har så otroligt mycket klokt att säga. Och så är han så ärligt öppen, vågar visa sig svag osv. Ja, ungefär som i låttexten ovan!

Jag försöker alltid komma ihåg allt han sagt, men det är svårt för han säger så himla mycket bra saker hela tiden. Det som trots allt lyckats etsa sig fast sedan i fredags är "Sluta aldrig låta bli att lägga av". Det tyckte jag var bra! Emil får en att tänka och känna. Och att skratta! Han är sjukt rolig, precis min sorts humor. Har valt ut ett litet smakprov på mellansnack till er nedan:



I övrigt blev det en del strukna planer den här helgen, trist :/ Men jag och hundarna har i alla fall hunnit med två bra träningspass på agilitybanan, kul kul! Har bla tränat lite fart och framförbyten i cirkelbana, kontaktfält, hoppteknik och lite slalom. Mindre än två veckor kvar tills tävlingspremiären nu... Ska bli hur roligt som helst! Även om det är inomhus på matta (gillar inte) och vi knappast kommer att hinna vara i form för att kunna konkurera, så är det välkommet med lite spänning i vardagen nu :)

2 kommentarer:

  1. Jag gillar oxå brevet från försäkringsbolaget!! Gjorde min annars sjuka dag lite bättre!! :-)
    Såg honom utanför bibblan förra veckan, på väg att gå fram o tacka honom, men vågade inte!! ;-)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. These export vouchers to help people, to save the purchase of any Coach Wallets
    a few dollars of parts store. Everyone is not fortunate enough to win the Coach Wristlet
    , any time in any store Coach Ergo
    . These coupons can also be used to purchase regular store nearest Coach Gallery
    variety.
    These effective lida daidaihua
    do not have any harmful side-effects. You get great discounts on your box of daidaihua
    , the entire details and instructions to take these effective lida slimming
    is clearly mentioned on the site, slimming capsule
    that are easily available on the online stores. slimming capsules
    are mostly safe and able but several affected and abortive articles actualize a bad name for lida

    SvaraRadera