fredag 26 juni 2009

Utmanad!

Hmm, det är visst någon som tycker att jag bör uppdatera min blogg lite... Ok Nilla, here we go!

1. Hur gammal är du om fem år? Vuxen? 36...

2. Vem var den sista du träffade? Hmm, jobbekompisarna?!

3. Hur lång är du? 161,5 cm kort.

4. Vilken är den senaste filmen du sett? "Revolutionary road". F-n vad deprimerande, jag vill ha lyckliga slut... :(

5. Vem ringde du senast? Mamma tror jag.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till syrran: "Har du provat skriva ut biljetterna på jobb än???" (Mejlade festivalbiljetter är ett jäkla skit när man inte har nån skrivare och kompisarnas datorer vägrar!)

7. Vad är dagens planer? Ledig dag. Hade tänkt ta hundarna och en bok och åka till stranden (Råå småbåtshamn), men det blåser nog för mycket..?

8. Föredrar du att ringa eller sms? Sms:ar oftast.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Sambos.

10. När såg du din mamma senast? Ehm... *tänker* förra torsdagen.

11. Vilken ögonfärg har du? Typ blågröna tror jag.

12. ??? Hmm, svår fråga..

13. Har du någon gång hittat en katt? Japp, kind of... En grå liten mise-flicka flyttade in i mammas och pappas trädgårdsskjul på lillejulafton för en massa år sedan då jag fortfarande bodde hemma. Kallt som satan var det! Jag smugglade ut julmat och varma filtar, och efter en tids övertalning flyttade hon såklart in med oss istället :) Thelma fick hon heta, men levde tyvärr bara några år till. Underbart mysig katt. Min morbrors ord om henne: "Thelma är inte en katt, hon är ett väsen". Saknar...

14. Vilken är din favoritplats? Roskildefestivalen! :)

15. Vilken plats föredrar du minst? Bilen en varm sommardag (AC.n pajjade förra sommaren och jag har inte haft råd att laga...)

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ingen aning.

17. Vad skrämde dig som barn? Jag var nog ganska modig som barn (till skillnad från nu), kan inte minnas att jag var rädd?? Lite mörkrädd när man skulle gå själv över "ängen" på natten bara.

18. Vem fick dig att skratta sist? Skrattade som tusan på jobb igår (Övertrött? Semesterbrist?). Det var nog mest Jennie och Cecilia som hjälpte mig på traven!

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nope, jag har några stycken! Inga jag direkt skryter med dock... :S

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar (hur ska man annars kunna ligga i sofan och mejla?! Min rygg pallar inte med att sitta för långa stunder...)

21. Sover du med eller utan kläder? Med. Om det inte är för j-vla varmt...

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två, men använder bara en.

23. Hur många landskap har du bott i? Två. Skåne, och en kort visit i Västergötland då jag pluggade djursjukvård.

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Nej fy fan.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota!

26. Är du social? Jag jobbar på det... ;)

27. Vilken är din favoritglass? Italienska glassen de säljer i gallerian i Stockolm, GUDOMLIG!!! Men shit vad plågsamt långt borta det är... :/ Tills mitt nästa besök i huvudstaden tröstar jag mig med Ben&Jerry´s "Bohemian raspberry" och "Phish food".

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa mig ett litet hus!!!!

29. Tycker du om kinamat? Jodå, ibland är det gott.

30. Tycker du om kaffe? Nope, är inte vuxen ännu! ;)

31. Vad dricker du till frukost? Normalt sett juice (Kiviks citron eller björnbär), men senaste två veckorna har jag druckit nån billighetsvariant av Red bull som finns att köpa på Lidl. Är sååååååå trött!! Men men, snart semester!

32. Sover du på någon särskild sida? Sover på magen!

33. Kan du spela poker? Nej.

34. Tycker du om att mysa? Såklart!!

35. Är du en beroendemänniska? Oh yes.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Eh, nej.

37. Vill du ha barn? Har börjat inse att jag nog vill det faktiskt... (Lite bökigt att fixa det där utan partner bara :S)

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och lite lite tyska. Ja, och danska känns ju nästan som skånska ju ;)

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nixpix.

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet, no doubt. (Föreslagsvis RÖDA havet då!)

41. Vad spenderar du helst pengar på? Hundarna, musik och resor. Nästan bara det faktiskt :)

42. Äger du dyra smycken? He he, verkligen inte.

43. När känner du dig lycklig? I första raden på en Robbie Williams-koncert! Pure joy...

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? *överväger om jag ska ljuga och hitta på något fräscht och nyttigt* ...ok då, en saltgodis!

45. Vem är den roligaste människan du känner? Känner och känner, Mr Williams är i alla fall utan tvekan den person som fått mig att skratta mest genom åren. Hujeda mig!

46. Välj ett ärr på din kropp? Har en massa ärr, framförallt sådana jag skaffat mig på jobb... (riv- och bitsår från katt!) Eftersom detta är min blogg och jag gör som jag vill, så tänker jag klämma in en av mina favoritlåtar med Goo goo dolls, "Name". Den innehåller nämligen den jättefina textraden "scars are souvenirs you never lose.." Jag gillar verkligen hela denna låttexten, lyssna här: http://www.youtube.com/watch?v=ip1Tz-35WB4

47. Vad har du för ringsignal? Ingen särskild. Brukade växla mellan Robbie "Trippin" och Öhrn "Vart du än går", men de försvann visst när jag bytte telefon... :(

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Har mina första bebisskor hängandes på dörren till garderoben där jag har mina skor.

49. Flirtar du mycket? Nej, hur gör man..?

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Nere vid Ribbans hundrastplats.

51. Kan du byta olja på bilen? Japp. Eller vänta nu... byta?? Fylla på kan jag!

52. Har du fått fortkörningsböter? Nope jag har klarat mig *puh* Fast jag kör inte jätteförsnabbt, bara pyttelite ibland.

53. Vilken var den senaste bok du läste? Stieg Larsson "Flickan som lekte med elden". Fy vad de böckerna är bra, ska börja på den tredje idag!

54. Läser du dagstidningen? Bläddrar lite ibland på jobb.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? SÅ gammal är jag inte än ;)

56. Dansar du i bilen? Que?! Räcker det inte att sjunga högt och falskt?!

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Jag brukar ratta in "Rockklassiker" på jobb, men nån jäkel ändrar alltid tillbaka till typ "Mix megapol" eller "Din gata" (för bövelen!!!) så det var nog nån av dem...

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Nån "att göra-lista" förmodligen.

59. När var du i kyrkan senast? Min morbrors begravning i oktober förra året. Fast det var nog bara ett kapell..? I så fall var det läääängesen. Men jag ska till kyrkan imorgon då min brorsdotter Carro konfirmeras! (Tyvärr... Hade egentligen hellre tävlat agility i Borås, men börjar bir rädd att typ uteslutas ur släkten om jag inte går. Har liksom missat ALLA dop, konfirmationer, studenter, födelsedagskalas etc de senaste året pga agility..)

60. Vilka personer utmanar du: Alla som vill ha en ursäkt att slippa göra något annat tråkigt för en stund ;)

PS. Alla som hoppade över att lyssna på låten och texten kan gå tillbaks och göra det NU!

9 kommentarer:

  1. Hallå!
    Tycker lite synd om dig att du inte får tävla agility o vara "tvungen" gå på andra sociala saker :-)

    Vi ses kanske i Bjuv?!
    /Maja o CavalierBella

    SvaraRadera
  2. Tack för grattiset. Bjuv nästa för dig, eller?

    SvaraRadera
  3. Tack för grattiset!! Lider också med dig som måste göra såna tradiga saker istället för att tävla agility..

    SvaraRadera
  4. Spice hälsar och tackar! =) Vi har en pinne kvar i varje klass och jag planerar att plocka dem i helgen. Kaxigt va? Sen kommer vi och ger er en match!

    SvaraRadera
  5. Halloj Linda,
    Jag ska försöka göra allt jag kan för att kunna åka till Motala.
    Hoppas vi ses i helgen.
    Kram
    /Awa

    SvaraRadera
  6. Japp gänget, vi ses i Bjuv! :) Fast bara på söndagen tyvärr, ska iväg på koncert på lördagen... (lite småjobbigt att ha TVÅ intressen faktiskt!)

    He he, kaxigt är bra!! :)

    Hoppas jag med Awa, krya på dig!

    SvaraRadera
  7. lv handbag and bags make the perfect gifts. You can see the pleasure on your loved ones faces when they are gifted with it. Special occasions demand special gifts and lv is just the right one for selection. They will never forget your gift in a hurry. New louis vuitton handbags are introduced every season. The manufacturers adapt well with the change in fashion and trends. They produce the finest quality of purses, wallets and bags with surprising consistency. The century-old tradition at louis vuitton bags at making the most elegant and beautiful purses has been the cause of its huge popularity.

    Whenever you need a fashion accessory to build your personality or brand your image, you can purchase a louis vuitton. You have a choice of scores of designs, colors and sizes to suit every occasion. You can go to a store or visit the personal site of the designer to choose from a variety of replica louis vuitton handbags. Buy your purse and you will cherish it for the rest of your life.

    SvaraRadera
  8. lv handbag and bags make the perfect gifts. You can see the pleasure on your loved ones faces when they are gifted with it. Special occasions demand special gifts and lv is just the right one for selection. They will never forget your gift in a hurry. New louis vuitton handbags are introduced every season. The manufacturers adapt well with the change in fashion and trends. They produce the finest quality of purses, wallets and bags with surprising consistency. The century-old tradition at louis vuitton bags at making the most elegant and beautiful purses has been the cause of its huge popularity.

    Whenever you need a fashion accessory to build your personality or brand your image, you can purchase a louis vuitton. You have a choice of scores of designs, colors and sizes to suit every occasion. You can go to a store or visit the personal site of the designer to choose from a variety of replica louis vuitton handbags. Buy your purse and you will cherish it for the rest of your life.

    SvaraRadera
  9. Before buying lida
    , you will have to consult with your doctor first. Ephedra was acclimated by lots of accepted lida daidaihua
    articles aback in the day. daidaihua
    is based on ancient Chinese formula. The lida slimming
    stick to the basic theme. slimming capsule
    is purely natural as it is made from plants no acids. slimming capsules
    burns our fat naturally.

    SvaraRadera