onsdag 2 december 2009

Hög på musik igen :)

Nyss hemkommen efter koncert med Anna Ternheim på Victoria-teatern. Det var "picknick-koncert" och jag var där med Linda, sååååå mysigt var det! :) Picknick-koncert är ett lite udda men väldigt bra fenomen tycker jag! Man sitter helt enkelt vid små cafébord, ganska tätt ihoprykta framför scenen, och äter medhavd picknick medan man lyssnar på underbar musik. Låter lite knäpp, jag vet, första gången jag var på Victoria hade vi inte heller någon aning. Vi tittade storögt på alla i kön in som stod med stora picknickkorgar i händerna, ha ha!

Fast idag var vi förberedda och hade lussefika med oss (lussekatter, hemmagjort mer eller mindre lyckat julgodis, glögg och julmust). Annas musik passade perfekt för detta, det var så fiiiint :) Hon var själv på scenen och varvade mellan att spela akustiskt gitarr och piano. Fast "Let it rain" (Leaving on a Mayday) gjorde hon helt acapella, det var riktigt imponerande! Otroligt starkt. Hon har en helt fantastisk röst, jag gillar den jättemycket, och hennes uttal eller sätt att sjunga som också är väldigt speciellt. Och såklart hennes texter! Jag är ju liksom lite svag för mörka sådana... :S

"My secret" är ju min absoluta favoritlåt (har förklarat varför tidigare i bloggen), och den var helt magisk! Fast den låt som ovillkorligen kom att beröra mig mest denna kväll var "No Subtle Men". Varför? Tja, kanske för att Anna introducerade den med "Detta är en låt till alla som ännu inte hittat rätt person att leva med... Och är jävligt stressade över det!" Jag räckte nästan upp handen. Japp, här är jag! :S

It's getting late I think my time is runnig out
No one special nothing lasting within sight
How should I stay calm when panic lies just ahead
Everone can see my youth hanging by a thread

No subtle men came to my town
No subtle man begging for my hand

I'm one of few who's left
when everyone has gone
the train is leaving and
it's too late to get on

So much for running when
noone stays to wait
for another broken promise
to slip my mind by mistake
who would take my word
on anything these days
I've failed soo many times
saying I'm gonna change

No subtle man came to my town
No subtle man

No life long friend lives in my town
No subtle man begging for my hand




Tack Linda för en trevlig kväll, kul att ses!

5 kommentarer:

  1. Underbara Lindagumman!
    Jag vet att det låter som en klen tröst, men det KOMMER att komma en man för dig. Skit i att leta. Skit i att vänta. Då kommer han att dyka upp, bara för att du börjar skapa dig ditt eget liv där du gör det DU vill, det DU mår bra av och det DU utvecklas av.
    Du är en så otroligt gullig och omtänksam tjej med hjärna och hjärta på rätta stället så den man som finner dig kan skatta sig lycklig!
    STOR VARM KRAM!!! Puss på dig med, förresten! <3

    SvaraRadera
  2. Naw söta Malin, jag blir ju alldelles tårögd här... Tack, vad du är snäll! :)

    STOOOOOOOR kram till dig med! Och puss!! ;)

    SvaraRadera
  3. Tack det samma, den kvällen räddade min dag. Anna är helt fantastisk och ditt julgodis var supermumsigt.
    kram Linda

    SvaraRadera
  4. Many people want to own an authentic louis vuitton
    . Do you want to get a genuine authentic louis vuitton
    ? I have a few tips and guidelines to show you how to spot a louis vuitton bags
    , if you want to lv handbag
    . But many people like myself want to go treasure hunting and look for louis vuitton handbags
    . Ebay and other online stores have many listing of louis vuitton bags

    SvaraRadera
  5. While the Anchorman Chanel
    changes hardly from year to year do not about buy chanel watches
    . All-embracing the Chanel bags
    has array of a aboveboard attending to it.



    Audigier received exclusive rights from ED clothing
    to use his designs and the hardy shirt
    brand was created. ED Hardy Shoes
    apparel is lifestyle couture with a street culture edge. Men and women wear any hardy shirt
    along with a full line of boots and accessories.

    SvaraRadera