lördag 16 maj 2009

Min älskade supernolla (äsch, jag gillar hon den svarta också..!)

Har varit i Sjöbo och tävlat idag. Vet inte hur bra idé det var egentligen med tanke på att jag varit sängliggande i 3 dagar, men va f-n, jag ville ju tävla! Saken är bara den att så länge man ligger nerbäddad i sängen, och på sin höjd kanske förflyttar sig till soffan, känns läget oftast ganska ok. Väl på plats i Sjöbo märktes det ju dock att man inte var riktigt på topp... :S Började hosta som tusan, och syret liksom bara tog slut när jag sprang. Gnäll gnäll... Vi hade i alla fall tur med vädret! ;) Lite kallt och småruggigt emellanåt, men det började inte regna förrän precis när jag satte mig i bilen för att köra hem. Flyt!

Hopp 3, Glittra:

Hujedamig vilken trång bana! Helt sanslöst, hinderna stod typ staplade på varandra på vissa ställen. Kändes som om man skulle behöva skrika på hundarna rätt mycket för att styra dem rätt, synd att jag knappt hade någon röst... :S Fast mina hundar är ganska följsamma, så det skulle nog gå bra ändå. Om jag bara kunde lära mig banan... Hiskeligt svårt att få in den i min febriga hjärna. Glittra hade startnr 4, och vad kan jag säga: supernollan fortsätter! :) Det kändes faktiskt inte lika trångt när man sprang som det gjort på banvandringen, tyckte att vi fick in ett rätt bra flyt. Fast jisses vad trött jag blev! Glittra fick ett par svängar som tog lite tid eftersom jag inte orkade ropa runt henne så kvickt, men hon slutade på 7:e plats. För en gångs skull (kändes det som) hamnade hon på rätt sida strecket och fick en SM-pinne! :)

Hopp 3, Sot:


Starten började med 3 hopphinder som stod väldigt trångt, och sen en ganska svår slalomingång. Ingången klarad Skrotan galant, men sen hoppade hon sin vana trogen över de sista portarna... VARFÖR?! Martina har en teori om att vi har för "bra" salom på vår klubb. Våra pinnar är tjocka, stabila och står spikrakt medan slalomen man stöter på ute på tävling kan vara väldigt skeva och spreta åt olika håll. Det kan ju vara så, men ändå.. VARFÖR?? Hon vet ju vad hon ska göra! Ska försöka hinna träna med lite sneda blompinnar innan nästa tävling, för jag har ingen annan plan. Jag tycker inte att jag gör något annorlunda på tävling, och jag har provat alla varianter: springa före, hålla mig bakom, gå precis bredvid, gå en bit ifrån, vara tyst, hejja på... Resten av banan gick bra, men jag tyckte inte att hon sprang på 100 %. Hon märkte väl att jag blev irriterad antar jag :/

Agility 3, Glittra:

Supernollan strikes again! Inga problem för Glittra. En jättekul LOP i början som funkade kanon, och en svår slalomingång grejjade vi också. Jag blev ganska mycket efter på ett ställe (orkade bara inte springa när jag inte fick luft...), men som tur är lyssnade Glittra på "ut" och tog hindret från rätt håll. Duktiga tjejen som är snäll och räddar matte! :) Efter att klassen var slut gick jag och Jennie en liten promenix med hundarna, och då kom Jens springandes och frågade om Glittra var fullcertad. "Eh, ja". Fattade ingenting, hon hade ju blivit 7:a och certen vandrar bara ner till 5:e plats? Men det visade sig sen att hon hade blivit 3:a i ag-klassen, ha ha! Jag hade inte ens brytt mig om att kolla, trodde att vi hade kass tid pga att jag inte orkat springa. Det var kul, längesen Glittra fick en så bra placering! Fick stå på pallen och allt :) Och... SM-pinne! Nu ligger hundarna plötsligt lika, 3 pinnar i ag och 1 pinne i hopp.

Agility 3, Sot:

Banan innehöll som sagt slalomingången from hell... Jag hade gått och stressat upp mig och var redan övertygad om att Sot inte skulle klara den. Hela första delen av banan gick finemang, snabbt och snyggt, men sen när vi kommer till slalomet överdriver jag som en tok och kallar Sot till mig så pass mycket att hon vänder bort från pinnarna och istället får syn på en tunnel som hon piper in i. Två gånger!! *skratt* (Hon var faktiskt lite söt, busunge!) Disk alltså. Snacka om att göra för stor grej av det... :/ Den slalommissen får jag faktiskt ta på mig själv, suck! När jag väl lyckades styra henne mot slalomen tog hon det felfritt. Jag blev hjälplöst efter (på samma ställe om med Glittra) så hon tog ett hinder från fel håll, och sen stannade hon inte på bommens kontaktfält *grrr* Jag tog om och lät henne stå en stund.

Vi stannade och tittade på Jennie och Allis som tävlade 2:an, gick en promenix till, och fick sen applådera lite på prisutdelningen innan vi körde hem. Fina gamla Allis knep nämligen en 4:e plats, hurra hurra hurra! :) Var helt slut när jag körde hem sen och huvudet bultade. Dök i säng och sov 2 timmar, så nu känns det lite bättre. Förutom hostan då...

Dagens stjärnor på kanterna (Allis och Glittra), skitungarna i mitten fixade vars 2 disk..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar