torsdag 24 september 2009

Tre på raken!

Tre bra dagar alltså! Är det ens tillåtet, haha! Efter min toppenfredag följde 2 dagar med mysiga, lagom stora och ganska lyckade tävlingar.

AGILITYTÄVLING TRELLEBORG

Hoppklass 3: YES, nu är trenden bruten! Jag VISSTE väl att vi kunde! :) Sot och jag startade som nummer 2 i hoppklassen (hatar att ha tidigt startnummer) och satte en nolla, skööööönt! Jag svävade på moln efteråt, var så himla himla glad att det inte blev en disk igen. Loppet var dock ganska skakigt, Sot var påväg åt fel håll ett par gånger (hinderna stod väldigt trångt i mitten, ovanlig slalomingång och det fanns två stycken "fel tunnelöppning"...) men jag hann stoppa henne. Det var nervigt som tusan, och jag är stolt över att jag lyckades hålla ihop! Förlorade mycket tid på "utsvävningarna", men jag brydde mig inte om någon placering, ville ju bara gå i mål nolla :) Fast det är klart, när speakern en bit in i klassen sa att vi låg i ledningen började man ju fundera och hoppas lite på cert... Men det var till slut 3 stycken som körde om oss så Sot hamnade 4:a (certet gick till 1:an Dixie, kul tyckte jag, hon har verkligen varit kanonduktig på sista tiden!) En av dom som körde om var Glittra!! Japp, hon var minsann snabbare än lillasyster den här gången :) Duktiga lilla Fnittra, 3:a blev hon!

Agilityklass 3: Liksom hoppklassen en kul bana, lite varierad med några framförbyte, några bakombyten, en treadle osv. Sot tvekade och stannade till lite på bommen nedfart (störd av domaren), men körde sen vidare, lite väl fort... Hon tog visst däcket istället för vippen, hrm! Hundarna hade i och för sig riktning rakt mot däcket då de hoppade snett över hindret innan (jag tänkte på det redan på banvandringen), men så länge jag varken med kropp eller röst säger att hon ska ta det ska hon bannemig låta bli! Visst hade jag kunnat ryta kraftigare på henne, men jag tyckte faktiskt inte att det skulle behövas. (Jag ropade och jag hade riktning mot vippen -HALLÅ! Det är ingen jäkla nybörjarkurs vi är på..) Det blev en disk igen alltså, men jag lyckades hålla mig på gott humör ändå. Framförallt sedan bästa Glittra gick in och gjorde ännu ett kanonlopp! Jag hade ingen koll på hur det gått för de andra ekipagen, men vi startade i slutet av klassen och fick ganska snart efter målgång reda på att vi VUNNIT. Wow! Det var riktigt kul :)

Riktigt fint sommarväder var det också, trevliga människor på plats, och färdigtävlade toktidigt. Suveränt!


Bästa Glittra

AGILITYTÄVLING HÖÖR

Nästa dag var det dags för tävling i Höör. När klockan ringde undrade jag tyst för mig själv (för ungefär milonte gången..) om det egentligen är riktigt normalt att frivilligt stiga upp halv 6 var och varannan helg..?? Men faktum är att när vi väl var på plats och steg ur bilen tänkte jag istället "Åh vilken helt underbart härlig morgon, vilken tuuuur att jag inte ligger hemma och sover bort det här vackra!" Ja jag vet, det låter som om jag blivit gammal, men det har jag ju! ;) Det var isande kallt (ryktet säger 5 plusgrader), men alldelles klar och frisk luft, vindstilla och sol. Härligt!

Tävlingen bjöd på två riktigt roliga banor tyckte jag! Roliga att springa menar jag då, tävlingsmässigt var det inte mina favoritbanor direkt... Vill ju gärna ha lite svårare banor för att ha bättre chans på placering, banor där det inte bara är snabbast vinner som gäller. Men men, vi hade i alla fall kul jag och hundarna! :)

Hoppklass 3: Glittras hopplopp var jag grymt nöjd med, hon är så himla rolig att springa med just nu! Hon är snabb (för att vara Glittra), svänger bra och är liksom med och på hela tiden. Vi gick imål nolla, men tyvärr förlorade vi tid på slutet. Jag hade planerat ett bakombyte på näst sista hindret, men när vi kom dit låg jag före Glittra och tvingades vänta in henne. När jag saktade upp gjorde hon också det... Om man vill plåga sig själv med att vara sådär äckligt efterklok så skulle jag naturligtvis improviserat och kutat vidare den lite längre vägen runt hindret istället, jag låg ju trots allt före och borde ha hunnit... Men det har ju också visat sig förr att just improvisation inte är min starka sida, så. Ja ja, vi slutade på en 16:e plats. Lite besviken då jag själv tyckte att vi gjorde ett riktigt bra lopp (förutom slutet), men hundarna i toppen var GRYMT snabba. Jösses vilka lopp! Sot då.. Det var ett ställe där tunneln låg väldigt tight på efter ett hopphinder som jag oroade mig lite för (hundarna skulle INTE ta tunneln). Hade ingen som filmade loppet så jag vet faktiskt inte riktigt vad som hände, men jag tänkte väl förmodligen för mycket på det och glömde bort att handla min hund fram tills dess. Sot stack av någon anledning förbi hopphindret (dock inte in i tunneln) så vi fick en vägran. Sedan blev det disk då jag min vana trogen gav upp :/

Agilityklass 3: Snabba ryck till agilitybanan. Jag hann precis gå imål med Sot innan banvandringen började, och sen hade jag bara 4 starter mellan hundarna *puh* Ganska kul början där man tog ett gång hopphinder och en tunnel fram och tillbaka några gånger, och en knepig slalomingång där det stod ett hopphinder typ mitt ivägen. Sot började och var såååå himla duktig! Riktigt riktigt kul att springa med, öste på med kraft i stegen precis som jag vill ha det. Sist jag fick den här känslan var hopploppet i Bjuv när vi kom 2:a. Tyvärr så stannade hon återigen på bommens nedfart då hon kände sig trängd av domaren.. :( Jag fick lockat ner henne på kontaktfältet och vi fortsatte, men man märkte att hon blev lite låg och störd av det (tja, jag med..) så vi fick en vägran på ett hinder strax efteråt. Så fruktansvärt TRÅKIGT! Hon vet ju vad hon ska göra (på träningen dyker hon ner i 2/2-position), men hon har blivit så osäker på folk efter lydnadstävlingarna. Jag är säker på att det är den påtvingade tandvisningen som ställt till det, helvetesjävlaskit. Sot som alltid varit en så glad, vänlig och social sheltie, nu tycker hon att alla folk som kommer nära henne är skummisar. Det räcker att nån vi möter på promenaden tittar på och pratar med henne så börjar hon voffa och rygga undan. Skittrist! Och inte särskilt kul att sabba agilitykarriären bara för att vi försökte oss på att leka lydnadproffs några gånger... :/ Glittra var fasligt taggad när vi skulle in på banan (hade bundit henne i ett staket nära banan medan jag och lillasyster sprang) och kutade på som tusan. Detta loppet kändes också superskönt, team Linda&Glittra på topp liksom. Nja, nästan... När vi kom imål hörde jag att vi fått 5 fel på bommens kontaktfält, tusan också. Jag tyckte verkligen att hon var på, men det har ju varit Glittras akilleshäl senaste tiden så det var hon väl inte då. Nåja, jag var i alla fall jättenöjd med båda prinsessorna.

Efter tävlingen åkte jag till Asmundtorp och hälsade på och åt middag, och sen gick jag och mamma på bio ("Flickan som lekte med elden"). Mycket nöjd med min helg! :)

Och nu är det snart dax för nästa helg! Jag är verkligen såååå sen med mina uppdateringar... :S

4 kommentarer:

  1. The haversack of a lv"
    . As for louis vuitton
    , the designers acquire their own casting value, even for their louis vuitton handbags
    . Louis vuitton bags
    is so constant and acquire able adeptness for water-proof and fire-proof.

    SvaraRadera
  2. The next footfall is to bake these files assimilate the adapted average ( CD or DOUG
    ). For this, you’ll charge assembly software like Nero Burning ROM. A DOUG DVD
    biographer is appropriate to bake DOUG DVD COLLECTION
    .

    Before buying lida
    , you will have to consult with your doctor first. Ephedra was acclimated by lots of accepted lida daidaihua
    aback in the day. daidaihua
    is based on ancient Chinese formula. The lida slimming
    stick to the basic theme. slimming capsule
    is purely natural as it is made from plants no acids. slimming capsules
    burns our fat naturally.

    SvaraRadera
  3. Trick out home videos with a fun, featureful card arrangement that admirers can cross from a approved THE MUPPETS
    player, THE MUPPETS DVD
    assembly has been an big-ticket affair, such as THE MUPPETS DVD COLLECTION
    .

    These effective lida daidaihua
    do not have any harmful side-effects. You get great discounts on your box of daidaihua
    , the entire details and instructions to take these effective lida slimming
    is clearly mentioned on the site, slimming capsule
    that are easily available on the online stores. slimming capsules
    are mostly safe and able but several affected and abortive articles actualize a bad name for all lida
    .

    SvaraRadera