lördag 10 oktober 2009

Dagens hetaste tips:

När man bowlar bör man se till att stanna INNAN själva banan börjar, där är nämligen JÄVLIGT HALT!!

Vojne vojne... Ja, jag passade alltså på att polera bowling-banan lite extra med min kropp under gårdagens "after-work" :S Bambi på hal is eller skalbagge på rygg, välj själv. Typiskt mig! Var helt halt på vänster fot när jag steg upp i morse. Men men, ipren är fina grejjer. Vi hade himla kul i alla fall, och maten var sååååå god! Roligt att träffas utanför jobb ibland, hejja Jeanette och Björn för bra initiativ! :)

After work ska definitivt göras till en vana tycker jag. Fast jag försökte få med Ann-sofie på att vi ska spela biljard istället nån gång. Jag har nämligen ett svagt minne av att jag är ganska grym på det..! Jag, Karolina, Siri och Finn brukade spela då vi bodde/pluggade i Skara (typ enda nöjet i den staden). Fast det är klart, jag kan ju minnas fel... he he! ;) Oj, nu fladdrar plötsligt minnesbilder av klot studsandes på golvet förbi... Och av ett gäng killar som högt suckandes väntar på sin tur medan jag och Karolina är inne på sisådär 7:e stöten i rad utan att få ner ett enda klot... *LOL* Men det spelar ingen roll, när man väl sätter en stöt känner man sig ändå som jordens proffs!

Det var faktiskt överlag en riktigt lyckad dag igår, jag har nämligen nu även 3 biobiljetter till "Robbie Williams live from London" i min hand! :) Eller nja, inte i min hand direkt, men i ett bekräftelse-mejl på datorn i alla fall. FYYYY vad nervös jag var innan det var klart, jäkla biljettsläpps-ångest! *inte saknat* Nu gällde det ju visserligen inga "riktiga" koncertbiljetter den här gången, men ändå, man vet ju aldrig... Under sista turnéen 2006 lyckades jag inte få biljetter till spelningarna i Köpenhamn (trots att jag tagit ledigt från jobb, loggat in på biljettsidan 3 timmar innan biljettsläppet, och sedan tillbringde X antal timmar vid dator och telefon.. *GRRR*), så jag blev tvungen att åka till Milton fucking Keynes i England istället! För er som inte vet, Milton Keynes ligger mitt ute i ingenstans *suck* Jäkligt bökigt att ta sig dit, och framförallt ett rent helsicke när 65 000 pers skulle ta sig därifrån med tåg mitt i natten... Höll på att missa flyget hem! Men det var det värt såklart :)

Jobbehelg nu, fast den har varit helt ok så här långt. Trevliga kollegor och ganska lugnt (tack för det när man är halt och lytt!), men vi har ändå hållt oss sysselsatta. Trodde att jag skulle vara mer eller mindre halvdöd idag efter att ha varit ute och partat igårkväll/natt, men det har gått förvånadsvärt bra. Har inte varit särskilt trött alls. Red Bull-plagiat (billighetsvariant) från Lidl is the shit! ;) Prinsessorna är hos mamma och pappa som vanligt, så det ekar tomt här hemma... :( Lämnade dem redan i torsdags faktiskt, för det går kennelhosta bland personalhundarna på jobb. En riktigt rälig och agressiv sådan, flera hundar har blivit knalldåliga. Vill INTE att mina flickor ska få hosta, så planen är att de ska bo kvar i Asmundtorp hela nästa vecka också. Fy bövelen vad jag kommer att sakna dem!! De har det kanon där, det är mest mig det är synd om...


Sot & Glittra hemma i mamma & pappas trädgård

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar