söndag 4 oktober 2009

Robsessed or not Robsessed?? That is the question!

Nya singeln gör mig en aning förvirrad... :S




Ni som känner mig väl vet att jag varit ett stort Robbie Williams-fan i mer än 16 år (det var exakt den 27:e januari 1993 det "klickade" för oss *smile*) Och när jag säger stort så menar jag STORT. Det vet ni som känner mig också ;) Senaste åren har det dock varit lite si och så med mitt och Rob´s förhållande (ja, han kallas så av oss som "känner" honom, lol!) Ni vet, long distance relationships... It´s HARD! Och eftersom Rob spenderat 3 år i Los Angeles utan att höra av sig, så har väl jag litegrann valt att skita i honom också. You get what you give, liksom. Men men, vi har beslutat oss för att jobba lite på vårt förhållande nu, och jag tror nog att vi ska kunna hitta tillbaka till varandra :) Singeln "Bodies" släpps 12/10 och nya albumet "Reality killed the videostar" 9/11. Dessutom fick jag reda på det här i veckan:

20 oktober gör Robbie Williams sin första fullängdskonsert i England sedan 2006. Konserten direktsänds i HD-kvalitet på biografer i hela Europa. I Sverige sänds konserten i ett 40-tal biografer i Folkets Hus och Parkers digitala biokedja. Konserten är en del av BBC:s satsning Electric Proms, London. Robbie Williams varvar låtar ur hela sin karriär och bjuder publiken på smakprov från kommande albumet "Reality Killed the Video Star". Albumet är Robbie Williams åttonde och släpps 9 november. Biljettförsäljningen börjar 9 oktober och sker lokalt.

Konserten direktsänds på följande orter: Boden, Boxholm, Bräcke, Båstad, Fagersta, Falun, Gislaved, Gusum, Göteborg, Heby, Iggesund, Kallhäll, Katrineholm, Kumla, Kungsbacka, Köping, Lidköping, Lysekil, Lövånger, Malmö, Mörrum, Norrköping, Nossebro, Nynäshamn, Osby, Oskarshamn, Skelleftehamn, Skoghall, Skurup, Spånga, Strängnäs, Söderhamn, Söråker, Tomelilla, Trollhättan, Varberg, Västerås, Ystad, Ånge, Åseda och Ängelholm

Oooooh, jag känner hur det börjar pirra lite i magen faktiskt, shit vad kul det ska bli!! :) INGET slår Robbie Williams live, så är det bara! Även om det blir i en biosalong... Spännande.


Live at Roskilde -99. "God of party" stod det i recensionen dagen efter :)


Har redan läst ett par förhandsrecensioner av plattan också, och det verkar lovande måste jag säga :) Hoppas hoppas... Förra plattan "Rudebox" var ju lite speciell, första plattan där jag faktiskt inte gillade alla låtarna (tyckte till och med hemskt illa om "Never Touch That Switch" och "Lovelight", inte alls min stil. Fast "The 80´s" och "The 90`s" var ju å andra sidan helt underbara!)

Jag har surfat runt på youtube en hel del de senaste dagarna för att spä på min "Robsession" lite till (funkar finfint kan jag meddela!), och naturligtvis har jag valt ut två klipp som jag vill dela med er :)

"Better man" (live at Knebworth)
http://www.youtube.com/watch?v=yfO4YiVlGOg

Detta klipp ger mig gåshud! Det är bästa känslan ever när hela publiken sjunger med, speciellt till en sån här ärlig och melankolisk text. Såååå fin! Blir alldelles nostalgisk, jag hade nämligen turen att få uppleva det här live 5 gånger under just den turnén (Stockholm, Köpenhamn, Dublin och 2 gånger i Oslo). I told you - Robsessed! ;)


"Ghost"
http://www.youtube.com/watch?v=yfO4YiVlGOg

Åååh vad jag önskar mig fler sådana här låtar på nya skivan!! Jag älskar "Ghost" (från förrförra plattan "Intensive care"). Älskar Rob´s röst, älskar melodin, älskar texten... "Did what I could, for one of us, I always thought it was for you..." Brilliant! Och likaså "And when you cried, you cried for us, but when we died, you died alone.." Fan vad han är bra, min Robbie! :)

2 kommentarer: