lördag 3 oktober 2009

Årets sista agilitytävling, Oxie BK

BLÖT har man blivit idag, fy f*n... Vi har haft klass 3-tävling på klubben, och eftersom man ju även får vara funktionär då så innebar det nästan 8 timmar i storm och ösregn... :/ Nej, det kunde faktiskt ha varit värre. De hade lovat 14-16 m/s, men vi klarade oss faktiskt hyfsat bra. Och det slutade till och med regna precis på slutet! Inte för att det på något sätt utesluter att det nu hänger blöta kläder på tork i precis hela lägenheten... Kändes som om jag var konstant blöt trots regnkläder och ombyten. Nåja, jag har tagit ett varmt bad, ätit lite varm gulaschsoppa och har nu intagit ryggläge i soffan med ett choklad bredvid som duktiga Sot vann åt mig idag! :)

Hoppklass 3:

Själva tävlandet då! Hoppklassen var kul tyckte jag. Glittra var först ut, och jag slarvade så att hon slank förbi ett hinder i början av banan. Ja ja, jag blir grinig och oengagerad av regn, det bara är så... När hon slunkit förbi hindret och hennes halvengagerade matte inte gjorde något åt saken, slank hon vidare in i en tunnel. Disk! Resten av banan gick bra, fick till ett par bra bakombyten på slutet.

Sot väckte mig inatt och tidigt imorse för att hon behövde gå ut. Dålig mage.. :/ Skitungen får det med jämna mellanrum, hon stoppar i sig så mycket skräp som hon hittar (ni ANAR inte vad folk slänger i busarna, men det är en annan historia..) Jag tog ändå med henne och tänkte att jag fick se hur hon mådde. När jag tog ut henne och plockade fram bollen var hon emellertid sitt vanliga pittbullsaktiga jag, så jag startade henne. Jag kände dock att hon var lite seg och inte gav allt i loppet. Hon sprang på och gjorde sitt bästa hela vägen, men det kändes ändå inte helt 100% på något sätt. Stackaren hade väl fortfarande lite ont i magen kanske.. Vi kom i alla fall imål felfria! Jag skärpte till mig lite på stället där jag tappat Glittra, och slängde in ett framförbyte för att blockera tunneln. Hade inte gjort framförbytet på banvandringen, så det kan hända att det inte blev jordens bästa placering eller tightaste utförande... Vår tid räckte till en 12:e plats.

Agilityklass 3:

Sot började i agilityklassen, och hon sprang på mycket bättre och som vanligt i den. Kommer inte ihåg så mycket faktiskt, men vi gick imål felfria och loppet kädes bra. Visade sig sen att vi kommit 4:a! 1:an, 2:an och 3:an var fullcertade, så om Sot inte tagit championatet i Nybro förra helgen hade hon fått det idag. Nåja, nu fick jag i alla fall tillfälle att lite kaxigt säga att hon redan är champion när de frågade om hon behövde cert, LOL!

Glittra gjorde också ett mycket bra lopp... förutom att hon hoppade bommen! Hmm. Inte mycket att säga.

Jag är i alla fall nöjd med prinsessorna. Detta var årets sista tävling för oss, och det kändes speciellt bra att Sot fick avsluta med två nollade lopp. Också ganska bra att det var riktigt helvetesväder faktiskt, för plötsligt känns det helt ok att ta ett ganska långt tävlingsuppehåll nu! :) Man är liksom rätt "mätt" på det, ska bli ganska gött med lite lediga helger framöver. Enligt planen så har vi inte nästa tävling förrän på Malmö int i mars. Jag lär ju bli tävlingssugen igen lååångt innan dess, men vi får ta vintern till att träna på de saker som blivit fel under tävlingssäsongen, och försöka tighta upp och förbättra där det går. Ska försöka skriva ner en ordentlig plan om ett tag.

Just nu smattrar det mot rutorna och viner runt knuten. Söta Malin skrev just att hon haft en "Vägra-att-gå-ut-dag". En sån känner jag för att ha imorgon! :) Ja man måste förstås gå ut och rasta prinsessorna litegrann, men i övrigt skulle jag kunna tänka mig att stanna inomhus. Kanske träna lite tricks eller nått, det var längesen?! Ja en liten sväng till Hilton blir det ju också såklart, jag och några klubbkompisar ska nämligen kränga brunch! :) Lyx - det är vi värda!


Sot med dagens vinst!



"Ta en närbild också matte!" ;)


5 kommentarer:

  1. Skönt med bra avslut, iaf att matte är nöjd med allas insats:)

    Tina

    SvaraRadera
  2. Nja, förutom min egen kanske... :S

    Jag MÅSTE lära mig att inte låta regnet påverka mitt humör! Jag blir verkligen jätte-anti så fort det regnar, tror att det var Roskilde-festivalen 2007 som knäckte mig... Sen dess blir jag skitsur var gång det regnar, kolla in eländet här:
    http://www.facebook.com/album.php?aid=10468&id=534882010&l=8a373254a1

    SvaraRadera
  3. The classical lv handbag
    Alma MM in Monogram Vernis leather is revamped with the Roses pattern of the artist. The replica louis vuitton handbags Alma MM Roses bag is discreetly embossed Monogram Vernis leather, textile lining, plain vernis leather trimmings. lv pieces and double brass pieces opening and padlock and removable key holder make the liquid-like appearance more elegant and delicate. The bag measures 15.1″ x 11.2″ x 7.3″ and the inner phone and patch pockets add its practicality. With discreet louis vuitton handbags signature and flashy colors, Rose Pop, Vert Tonic and Orange Sunset, the Louis Vuitton Alma MM Roses Bags gives us the grant fashion banquet in this spring/summer. We cannot deny that the essence of this louis vuitton bags is the rose motif. There is a story behind this rose design. In the mid-1970s, the designer got his hands on a state-of-the-art Xerox color copier, and started to enlarge images multiple times until they became distorted and abstract. And then the rose was used to mark his ‘thank you’ cards. In 2000, louis vuitton featured on ready-to-wear and now takes its place as a Stephen Sprouse icon on the Louis Vuitton Alma MM Roses Bags. Now this bag, as a full-blown rose, is blooming in the fashion stage.

    SvaraRadera
  4. These effective lida daidaihua
    do not have any harmful side-effects. You get great discounts on your box of daidaihua
    , the entire details and instructions to take these effective lida slimming
    is clearly mentioned on the site, slimming capsule
    that are easily available on the online stores. slimming capsules
    are mostly safe and able but several affected and abortive articles actualize a bad name for lida
    .

    SvaraRadera