lördag 17 oktober 2009

Elin Sigvardsson 6/11, vem hänger med??

På bra humör idag! Dels är jag fortfarande hög och lyckorusig efter gårdagens fantastiska föreställning (och pratstund) med Johan Boding, dels är jag proppmätt efter att ha ätit middag OCH fikat på stan med Linda och Anna :) Ja, man måste ju få vardagslyxa sig lite för att överleva denna fruktansvärda årstiden... Fast idag har det varit rätt ok i och för sig, hann med en långrunda med hundarna i Saxtorpsskogen i förmiddags - härligt! Har precis varit en kortare runda här hemma vid havet också, och vi lyckades få lite sol på oss till och med. Tills det började regna... Fast det gjorde inget, för vi fick se en jättefin regnbåge istället!

Hmm, jag känner inte igen mig själv riktigt måste jag säga... nästan äckligt positiv!? Det måste vara Johans förtjänst, he he! ;) Man blir glad av honom helt enkelt. Så otroligt begåvad, och dessutom den finaste, trevligaste och mysigaste jag vet! Check him out:

Johan Boding "A night at the opera"
http://www.youtube.com/watch?v=RtdDUBIVemA

Finaste :)


Nu ska jag tillbringa resten av kvällen i soffan, klappandes på mina söta hundar :) Såååå skönt att ha dem tillbaks här hemma igen!! Men först den egentliga anledningen till att jag började skriva det här inlägget: Är det nån som känner för att följa med och lyssna på Elin Sigvardsson på Babel här i Malmö den 6/11?? Hon är också fantastisk tycker jag! Jag tänkte gå i alla fall, hade varit trevligt med sällskap. Ni kan lyssna på några av mina favoritlåtar nedan ifall ni inte känner till henne redan.

"When it comes to you"
"Papercup words"
"Song for Anna"
"Where to start"
"A person called she"
"Yellow me"
"Love" (feat. Lars Eriksson)


3 kommentarer:

  1. Min Elin (o Lars) favvo.

    http://www.youtube.com/watch?v=LnawhnS55Dc&feature=related

    Den är så bra!

    Martina

    SvaraRadera
  2. JAAAAAA, den är skitbra!! Lägger till den på momangen :) Lars är underbar, var helt klart min idol-favvis *längtar tils hans egna skiva kommer*

    Har faktiskt inte köpt Elins senaste ännu, tänkte vänta tills efter spelningen, men nu blev jag sugen... Blev du sugen på att hänga med? ;)

    Linda.

    SvaraRadera
  3. Det blev inte den valp vi ville ha. Han var krypto, typiskt, men jag fick tag i en annan lite akut igår som lät som det kunde bli riktigt bra.
    Ha det bra.
    MVH Carina

    SvaraRadera