lördag 31 oktober 2009

En dödsrolig kväll om sorg och saknad

Så hette föreställningen som jag, Ullis, Hedda + vänner var på igår (så tråkigt att du inte kunde följa med Eva... nästa gång!) Tänkvärt, vackert, sorgligt och FRUKTANSVÄRT KUL! Vad kan man säga, Emil Jensen är fantastisk!! Och väldigt gullig :) När det var slut sa han att man kunde köpa skivor utanför, men att man såklart inte behövde. Det gick lika bra att bara komma fram för att prata lite, eller för att få en kram. "För kramar kan man än så länge inte ladda ner" *Naw*

Idag är det Alla helgons dag, och jag saknar min mormor :( Min fantastiska, roliga, tokiga, och väldigt speciella mormor som gick bort alldelles för tidigt...

Finns mycket att skriva om henne, jag har miljoner minnen... Men just nu saknar jag de små sakerna. Breven hon skickade, med små hälsningar och tidningsutklipp med saker hon trodde man skulle gilla. Eller hennes små sms, ibland skrivna på engelska, bara för att det var kul! :) Och mormor är den enda som någonsin skickat "Alla hjärtans dag"-kort till mig... Ja hon älskade mig, verkligen, och jag saknar det. Önskar så att jag tagit mig tid att hälsa på oftare än vad jag gjorde. Finns så himla mycket jag skulle vilja säga, berätta och visa henne... nu när det är för sent...

Var rädda om dem ni älskar, och ge dem en extra kram! Man vet aldrig vilken som blir den sista.

Det får ju bli en liten låt idag med. En med Robbie Williams, eftersom min mormor hade god smak och också gillade honom :) Japp, hon var med på koncert en gång till och med. Detta är en otroligt fin låt, men här i en helt hysteriskt kul live-version. Den får mig alltid på gott humör, och jag vet att mormor också hade skrattat :)


2 kommentarer:

  1. Åh, så fint skrivet! Jag känner precis som du fast det är min mamma jag saknar. Men gissa vad, din mormor sitter på din kudde när du ska sova precis som min mamma gör på min. I går var hon dessutom ute och knallade när jag skulle sova. Det är dagens sanning och när hon knallade runt som bäst så somnade jag så sött! Jag är helt övertygad om att de döda är just bara det, döda. Som Skorpan säger, det är bara skalet... (Ps... Kanske dags att skaffa sig den där tatueringen nu... Din mormor kommer att heja på dig!) Puss!

    SvaraRadera