fredag 24 april 2009

Hinner inte med...

Hmm, vet inte om jag egentligen är skapt för att vara blog-innehavare, jag hinner ju aldrig med att skriva!

Nåväl, nu är prinsessorna bortlämnade till mamma och pappa (så att de kan få vara ute och sola pälsen i helgen, till skillnad från deras matte som måste slavarbeta... *orättvist*) så jag ska väl klara av en snabb uppdatering av veckan som gått!

Har hunnit med 2 agilityträningar. Jag har tänkt ut en plan för vad jag ska träna, men båda gångerna när jag kom till klubben har det redan stått en färdigbyggd bana/kombination med nummer. Det är man inte direkt bortskämd med, så jag kunde inte låta bli att köra dem istället för det jag egentligen borde träna på... :S Fast ena gången tränade jag litegrann på vippen också, och andra gången blev det lite hoppteknik (vanliga grids och progressive grids). Kombinationen var jättekul, och innehöll faktiskt 2 saker som fanns med på min "träningslista": ett ställe där det var risk för flick och ett bakombyte på säcken. Inga problem, en del stora svängar bara. Banan funkade också bra förutom en svår ingång till vänsterslalom (typ 90 grader) där det stod ett hopphinder precis i jämnhöjd (så att man inte kunde tränga eller styra ut hundarna). Ingen av flickorna klarade detta... :(

I tisdags var jag, Jennie och Jenny och såg "Män som hatar kvinnor". Kul, jag går så sällan på bio! Har precis läst boken och ville absolut se filmen. Den var bra (men som alltid när man läst boken innan satt jag och tyckte att det gick för snabbt och att de hoppade över en massa), otäck som tusan... Lisbeth är min idol, shit vad tuff hon är! Ser fram emot att läsa bok 2 och 3 nu.


Igår var jag hos sjukgymnasten igen. Fick ytterligare en övning (påminner om "sälen", men mer åt sjölejon-hållet) som jag ska göra hur många som helst per dag, gärna flera gånger på jobb... Vilken planet kommer sjukgymnaster ifrån?! Jag gööör verkligen så gott jag kan, men det har hänt mer än många gånger att jag kommit på typ kl.23 på kvällen (då man precis stupat i säng) att jag ligger sisådär 60 övningar back... Då är det liiite motigt, så jag brukar nöja mig med några stycken :S Jag försökte säga att det kan bli svårt att hinna med att göra övningarna under dagen då jag jobbar (man hinner ju knappt ens med att äta eller gå på toa vissa dagar). Annas svar? "Ok, men då får du nöja dig med att göra övningen där du står upp när du är på jobb". Eh.. ja.

Sen på kvällen var jag, Jennie och våra fyrbenta och promenixade i Bokskogen. Fy sjutton vad det är härligt med VÅÅÅÅR! (Det tyckte uppenbarligen sjuhundrafemtiotretusen joggare också, de är grymt störiga faktiskt tycker jag!)

Just nu är jag lite grinig och bitter eftersom jag precis suttit ensam och tittat på "Så ska det låta", när jag istället så in i bomben gärna hade velat vara i Gävle och rockat lite ihop med mina goa glada Stockholms-vänner... Första spelningen med 5th Sonic Brigade och release-fest för nya plattan där idag nämligen! Tusan också, saaaaknar världens bästa Marcus... Och Rickard var det år och dar sedan man såg uppträda... "Ont, det gör ont, det gör så förbannat OOONT"... att inte vara där! :/ Hoppas på att det dyker upp fler spelningar under sommaren, och att någon utav dem passar ihop med mitt schema..

*Saknar* (Rickard, Boding o Marcus rockar, i fd bandet Öhrn)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar