måndag 6 april 2009

The Whooo Song

Veckans låttips: "The Whooo song" med 5th Sonic Brigade.

Riktigt cool låt, med ett riktigt bra band som jag tycker att ni bör hålla utkik efter framöver ;)
Lyssna och ladda ner låten här: http://www.5thsonicbrigade.se/.


Jag var en sväng till klubben igår kväll igen för att träffa och träna lite med Ullis och Stella. Körde dit lite tidigare, och då höll Mette och Martina på att bygga en bana så jag hakade glad på! :) Första varvet på banvandringen tyckte jag att den verkade apsvår, tyckte att alla hinder stod helt orealistiskt och fattade inte alls hur jag skulle fixa det. Men sen fick jag ändå ihop den med rätt bra lösningar tyckte jag. Körde Glittra först - felfritt! Gött. Sen var det Sots tur - felfritt igen! (Även om vägen inte blev så lysande pga att jag tappade bort mig lite bla på ett ställe där det var 2 push:ar på rad). Det kändes så himla bra! Stolt över mina sessor :) Och det är kul när det som man tänker och planerar på banvandringen faktiskt funkar i verkligheten också, att man känner sina hundar så väl att man vet vad som ska funka. Jag körde en andra gång med Sot, men då blev det tyvärr fel på ett ställe då jag trängde henne lite så att hon sprang iväg och tog några andra hinder istället. Men jag var mycket nöjd ändå, framförallt över att båda hundarna klarade en väldigt svår slalomingång utan problem (det var i och för sig högerslalom som är vår starkaste sida, men ändå!) Gjorde en massa bakombyten också, lööööv bakombyten!

Jag körde bara 3 rundor på banan, vill som sagt börja lite nätt med flickorna nu efter pensionatsvistelsen (plus förstås att jag själv tyckte det var skiiitjobbigt att springa, kändes som om det inte fanns en gnutta syre i luften då man kom i mål! *pust&stön*) Men sen hjälpte Ullis mig och Sot lite med lydnadsträningen, och jag fick lite bra tips. Tack! :) Vi körde en platsliggning också, och alla 3 vovvarna var superduktiga (Stella är sötast!) Sen satt vi förståss i gräset och snackade ett bra tag också, det var en så underbart skön och solig kväll. Härligt med vår och långa ljusa kvällar, det är verkligen livet för en hundägare!!

Nej, nu är det nattinatti!

1 kommentar:

  1. Senior Amy Jellish of Willow Springs al of a sudden accomplished why her Coach bags
    had stood around anchored at the baseline area the Coach Ergo
    is Grandma. Coach Gallery
    will accord you a affluence lifestyle. Coach Wristlet
    bare just a scattering of words to advance his confidence.
    For those that wish to acquirement a hermes
    , it can be rather difficult. If you aren’t a affiliate of the rich, the famous,a appropriate hermes belt
    . One nice allotment is that they agreement the actuality of the hermes wallet

    SvaraRadera