tisdag 18 augusti 2009

Är det bara jag som gråter??

Hmm, fattar inte varför mitt blogginlägg om Hultsfredsfestivalen hamnade under inlägget om lydnadstävlingen, som jag skrev innan?? Men jag fattar inte heller varför den här j-kla bloggen ibland slänger in några extra radavstånd och ibland tar bort dem helt, trots att jag inte skrivit så! *GRRR* Störigt som f-n när man är perfektionist... Nåja, ni får scrolla ner en bit!

Här kommer i alla fall "ETT SÄLLSYNT EXEMPLAR", Lasses nya låt som han körde som extranummer sist på Hultsfredsfestivalens sista dag. Texten är så himla fin att jag tyckte den förtjänade ett alldelles eget inlägg! :) Som sagt, den fick mig att gråta...









När natten är här ska jag lämna allt tillbaks
Drivet och skulden jag har
Du visste nog att jag hade mina skäl
ett sätt o ge ett sätt o ta

När mörkret sista trummor dånar ut
överger, och lämnar mig kvar
Jag blundar i en frusen tyst minut
ett mycket sällsynt exemplar

Ljus stanna kvar
kom och va min vän
Ljusna mig igen igen igen

Du sätter all din tilltro till en dröm
Till sångerna som tar ens liv till slut
Din skönhet inspirerar till en lögn
när mörkrets sista trummor dånar ut

Och varför står du annars här?
Du kunde valt den andra vägen
Du läser mig kapitel för kapitel
Jag är mindre stolt nu men jag är förlägen

Ljus stanna kvar
kom och va min vän
Ljusna mig igen igen igen

Kom och var min vän för en sekund
När kvällens första frusna stjärnor vaknar
Bli mitt sista halmstrå för en stund
Vi som har allt, vi som saknar

Jag skänker dig den sista lögn jag har
men offrar, och betalar vad som krävs
När natten är här ska jag lämna allt tillbaks
resterna jag frossat i förgäves

Ljus stanna kvar
kom och va min vän
Ljusna mig igen igen igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar