fredag 28 augusti 2009

Oxie, Ystad och vilse bland nudister - igen!

Agilitytävling Oxie 29/7:

Puh, det var en tuff första arbetsvecka efter semestern! Full fart på jobb, och sen var varenda kväll fullbokad. Två kvällar jobbade jag, en var jag iväg till Ystad på "Sol vind och vatten"-koncert och två kvällar ordnade vi agilitytävling på klubben. På onsdagen skulle jag och prinsessorna tävla själv också. Det är såklart kul att tävla, men min motivationsnivå låg ungefär på noll. Jag var aptrött och dessutom ganska mätt på agility efter tävlingsveckan i Hässleholm, så jag kunde inte tagga igång riktigt. Kändes bara som om jag var på klubben och tränade ungefär.

Hopp 3:

Hoppklassbanan kändes lätt, och faktiskt rolig med både bakombyten, en serpentin och lite "springa på". När jag gick in med Sot kändes det riktigt bra, det här kommer vi att fixa med bravur! In och visa hur banan ska köras bara! Not... Sot tog snabbt ett extra hinder, och sen blev det bara pannkaka av resten. Usch och fy, jag skämdes över hur kassa vi var. Visst kan alla misslyckas och diska sig, inget jag bryr mig om i vanliga fall, men det här var faktiskt riktigt dåligt :/

Glittra var duktig! Hon nollade och sprang på bra tyckte jag. Det var bara på ett ställe som jag kanske fegade och drog henne lite för långt så hon fick onödigt lång väg (där Sot hade tagit ett extra hinder), men annars var jag nöjd. Dessvärre var det många snabba hundar med, och eftersom banan var ganska lätt (egentligen..!) så räckte Glittras lopp bara till en 9:e plats.

Ag 3:

Denna banan var svår - tydligen! 23 av 34 diskade, INGEN felfri! Sot hörde till de diskade, gjorde pannkakor i stora lass igen *hrm* Glittra skötte sig ok, men hennes matte var något klumpig... Jag sjabblade till det så att vi nästan höll på att krocka, vilket gjorde att Fnittran sprang iväg i en stooor lov innan bommen. Trodde nästan vi skulle få en vägran för det, men det klarade sig! Fast det var ju inte mycket att glädjas åt då Glittra ett par sekunder senare hoppade av bommens kontaktfält! *hrm hrm* 5 fel, men det räckte till en 5:e plats trots allt.


Agilitytävling Ystad 8/8:

Det var väldigt varmt och soligt den här dagen, vilket gjorde att det kändes ungefär som att köra 2 traktorer när jag sprang med hundarna - seeegt! Sots dag kan snabbt sammanfattas med att hon tog 2 tunnlar för mycket, disk i båda klasserna alltså *suck* Ena disken får väl jag ta på mig litegrann, jag kunde ha förberett och ropat lite tidigare... Men den andra var ren ignorering från fröken Sots sida. Glittra var en stjärna, trots att det gick ännu långsammare än vanligt. Hoppklassbanan var skittråkig. Bara massa knix och trix, och man var mer eller mindre tvungen att göra hela 8 framförbyten! (Hatar..) Snacka om att döda all fart :/ Nåja, Glittra och jag tog oss runt i alla fall. Vi startade sist i klassen och hade sen startnr 2 i agilityklassen, så det var bara snabbt iväg till nästa banvandring direkt efter köttbullsätning och vatten. Plötsligt kom Nisse förbi och sa grattis *paff* Tydligen hade Glittra VUNNIT hoppklassen! Ha ha, det var ju kul, inte ofta man vinner i klass 3 nuförtiden. Ännu gladare blev jag när Carina påminde mig om att vi nu skulle få en massa poäng till "Årets agilityhund"-lista, närmare bestämt 138 st! Coolt, det kunde vi behöva. Men säg den lycka som varar för evigt... Det visade sig nämligen sen att Glittra fått 0,67 sek tidsfel, vilket innebar att hon fick 0 poäng istället! *sur* Plötsligt var det inte lika roligt längre, mest bittert! Men men, vi vann bra priser i alla fall! Biobiljett och en ryggsäck med massa bra fack, precis vad jag behövde :) Agilityklassbanan var roligare (fartigare och flytigare), och superhunden satte ännu ett nollat lopp! Slutade 4:a i denna klassen.

Vi hade tävlat klart väldigt tidigt, men eftersom det var så fint väder och jag inte hade något annat planerat stannade jag kvar för att hålla Jennie sällskap och titta när hon och Allis sprang senior-klassen. Det var jättemysigt att bara softa runt på tävlingsplatsen, prata med folk och äta brownies (tack Jennie, nu har jag fått en ny last i livet!) Jag passade på att fråga collie-Nelsons matte och husse (som är från Ystad) om de kände till ifall det fanns något hundbad i närheten. Jodå, det var bara att köra rakt över vägen och ned till vattnet, sen gå till vänster. Vid tornet fick man bada med hundar. Toppen, till och med jag borde ju hitta! :)

Ner till vattnet och börja traska åt vänster alltså. Vi gick och gick och gick och gick... Varmt som tusan var det, och inte ett endaste jäkla torn så långt ögat kunde nå. Precis när mitt tålamod började tryta hände det, igen. Plötsligt uppenbarade sig en massa nakna människor överallt, och insåg att jag som vanligt då jag letar efter en badplats åt hundarna råkat irra mig in på en nudiststrand... Det har hänt hur många gånger som helst! Ååh, jag HATAR det! Och jag förstår verkligen inte, hur jobbigt är det att ha en bikini på sig? Egentligen?? Jag skyndade på stegen för att ta mig förbi så fort som möjligt, men som vanligt är ju nudisstränderna skitlånga... När jag kommit förbi och gått på en bra stund till gav jag upp. Det FANNS inget torn eller hundbad. Varm och svettig vände jag om och gick busigt ner med hundarna på stranden mellan nudisterna och barnfamiljerna. Det hade liksom bildats en "lucka" där på ca 50 meter, och där fick vara ifred utan problem. Det gick ganska höga vågor, men jag och Glittra tyckte det var UNDERBART att bada. Sot var som hon brukar lite mer skeptisk... Stannade kvar på stranden och läste och solade en bra stund innan vi styrde bilen hemåt igen. En tokhärlig dag! :)




5 kommentarer:

  1. Hej! Kul att du gillade mina bilder. Zorro ligger alltid sådär när han sover. Gizmo ligger bara på rygg om han blir kliad på magen.

    Kamera: Canon EOS 1000D. Jag valde mellan 450 och 1000. Det blev 1000 då den kostade mindre (kunde köpa till teleobjektiv till samma pris som 450 utan extraobjektiv).

    SvaraRadera
  2. Glömde ju skriva under! / Susanna

    SvaraRadera
  3. Härligt med vinsten!! Grattis! Tack för kommentaren i min blogg:) Du får väl komma upp och köra ett träningspass hos oss och fika lite;)
    Syns vi i Oskarsström eller Höör kanske??

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Jaaaa, jättegärna! :) Ett lydnadspass skulle behövas, hmm... Man kan liksom lätt få för sig att man är lydnadsproffs bara för att man råkar vinna sina 2 första tävlingar. Idag i Tollarp fick jag veta att det ÄR vi inte... Sot tyckte framförallt att "sitt" var ett väldigt svårt moment idag, så hon hoppade över det typ hela tiden. Istället slängde hon som kompensation in lite "skydd" här och var för att liva upp, dvs skällde, hoppade och bet sin matte i armen *pinsamt*

    SvaraRadera
  5. oday, you can see ED clothing
    stores here and there even if on the internet. If you log on our website and choose hardy shirt
    , we will provide you more discount. If you planning to purchase ED Hardy Shoes
    , just visit hardy shirt
    online store for more information and discounts!




    A aberration of the aboriginal Coco Chanel backpack is the tweed chanel watches
    . Chanel bags
    in February 1955, there were exact copies of the aboriginal advised Chanel bag
    .

    SvaraRadera