lördag 29 augusti 2009

Malmöeefestivaaaaal!

Ok, detta inlägg MÅSTE helt enkelt börja med ett "Hipp hipp"-klipp, såååå roligt!

Tiffany Persson på Malmöfestivalen
http://www.youtube.com/watch?v=IWXPlleSnM8&feature=related


Jag tänker varje år att "nån gång borde man ta semester under Malmöfestivalen", men det blir liksom aldrig av. Synd, för festivalen är egentligen fantastiskt! Det är så himla många band/artister som uppträder under veckan - GRATIS! Plus att det är en massa andra kulturella jippon och grejjer som händer. När jag jobbar blir det ändå inte att jag åker in till stan så mycket. Dels jobbar jag en del kvällar, dels är jag alldelles för trött, och sen får jag dåligt samvete för att lämna hundarna igen också när de redan haft tråkigt hela dan medan jag jobbat. Men något måste man ju se, så jag valde omsorgsfullt ut 2 saker: Johnossi på måndagen (bonuskoncert: Deportees spelade strax innan) och Emil Jensen (bonuskoncert: John Me spelade strx innan) på fredagen. Mycket nöjd med mina val!! :)

Johnossi hade jag aldrig sett live tidigare, men jag gillar musiken skarpt. Det är en duo, för er som inte vet, och de är smått fantastiska måste jag säga! De är bara 2 personer på scenen, men de låter som ett helt band! Man saknade absolut ingenting, grymt coolt. Riktigt bra koncert, och efteråt tog jag, Susanne och Martina en tur med Pariserhjulet i Folkets Park :) Detta är fortfarande min favoritlåt:






Emil Jensen hade jag sett uppträda 2 gånger tidigare, och jag bara ÄLSKAR honom!! Han sjunger på härlig skånska, och blandar upp med lite "spoken word" (roligt och tänkvärt mellansnack och poesi). Han är verkligen sååååå kul! Herrejösses vad jag skrattade, det var längesen jag hade sån kramp i kinderna! :) Han säger så himla mycket klokt och bra, och jag försöker varje gång komma ihåg, men det går sådär... Han pratar ju så snabbt! Men 2 favoritcitat har jag i alla fall:

"Det finns ingen olycklig kärlek, det är alla idioter som inte vill ha en som gör en olycklig"

"Ta ut glädjen i förskott, annars kanske det inte blir någon glädje"

Dom är bra tycker jag, träffade mitt i hjärtat på mig! :) Ett par låtar och exempel på lite mellansnack också kommer här. Snälla ta er tid att lyssna, jag lovar, man blir kääääär i grabben!


"Hör dåligt fattar trögt" http://www.youtube.com/watch?v=J8WXPCwTshg






2 kommentarer:

  1. Hipp Hipp är fanimej det bästa ;)
    För att svara din kommentar i min blogg..
    Ja tänk vad snabbt då små skräpen tar ner en på jorden;) Man ska aldrig tro att man kan nåt.. Signe är likadan... Min fjärr har alltid varit skitbra men rätt som det var kunde hon inte hon heller sitt... HALLÅ! Sitt är ju det man tränar mest typ... Efter hundens namn...
    Lustigt är det iaf;) Men ni tar det nästa gång!
    Syns vi i Oskarström eller Höör?
    Kram på er!!

    SvaraRadera
  2. Visst ÄR det! :) Och Tiffany är skönast av dom alla *älskar*

    Oskarström?? Hmm, måste ha missat... Men i Höör ses vi! :) Jag och flickorna har Höör, Lund, Trelleborg, Sofiero, Oxie och Nybro kvar i år. Kan hända att vi hoppar över sistnämnda om vi inte känner för det, får se..

    SvaraRadera