onsdag 11 mars 2009

Utmanad, igen!

Jahapp, då har man visst blivit utmanad av kära Laila igen. Känner mig nästan som en riktig bloggare nu... LOL! ;)

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?
"Han kanske inte har något sådant där hemma" ("Tyskungen", Camilla Läckberg).

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Sot :)

3. Vad såg du senast på TV?
Slötittar lite på "Pocirkus" just nu (Laila, dom nämnde nyss Bryan Ferry! ;))

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
20.47. (Rätt svar: 20.51)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
TV:n.

6. När du senast var ute, vad gjorde du då?
Promenerade på Bulltofta med Jennie + mina 2 sheltieprinsessor och hennes 2 borderbusar. Härligt, kunde nästan lura sig själv att tro det var vår!

7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen?
Facebook, sen aftonbladet.... Tanto har brunnit!! *sörjer*

8. Vad har du på dig?
Herrejösses, jag ser ut som en lodis... Söndriga blågrå mjukisbyxor med svarta ränder (typ fejk-adidas), skrikgul t-shirt med massa reklamtryck på framsidan och "SWEDEN Agility WC 2007" på ryggen (tävlade inte själv på VM *in my dreams* men var hängiven supporter!!), och svarta strumpor. Underkläder: non-sexy, non-fashion.

9. Drömde du något inatt?
Hann jag somna överhuvudtaget innan klockan ringde? Osäkert...

10. När skrattade du senast?
På jobb idag. Jag skrattar alltid på jobb, har världens bästa arbetskamrater! :)

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
10 foton på mina hundar (nörd), en tavla med en häst, en tavla med en sovande hund, en tavla med en val + valbebis, en vit hjärtformad ljuslykta och 2 tavlor med en viss Mr Williams (ännu mera nörd... och ganska mycket tonårsvarning va? Hmm... Fast jag är ju ung så det gör inget! :))

12. Har du sett något konstigt på sista tiden?
Njä inget på sistone (förutom en massa joggare på Bulltofta som såg ut att GILLA det!? Mycket märkligt...), men jag har sett en kattunge med 2 huvuden och 8 ben! Död dock.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Kul, jag är lättroad! ;)

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Av någon obergiplig anledning satt jag uppe ALLDELLES för längesen igår kväll och tittade på en riktigt URKASS film, "The fakulty" tror jag den hette. (Inte alls min stil egentligen, jag menar - aliens?! Definitivt INTE värt att vara så trött idag...) Filmen jag såg innan den var "Patrik 1,5", söt! :) Och ja, jag grät en skvätt som vanligt (sååååå blödig!)

15. Om du blev mulitmiljonär, vad skulle du köpa då?
Ett HUUUUUUUUS!!!!!'

16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om:
Jag är väldigt ärlig, så jag har nog berättat det mesta redan är jag rädd... Fast ok, en pinsam grej då. Jag har varit med i en talangjakt en gång!! Var i och för sig bara sådär 9-10 bast, men min sångröst (dvs brist på, hmm) var ju densamma som nu... :S Jag och min kompis Sandra sjöng låten (håll i er nu!) "Eva-Lena" med Hasse "kvinnaböske" Andersson, på bred skånska givetvis. Men finurliga som vi själv tyckte att vi var, hade vi förstås (eftersom vi ju var flickor!) bytt ut namnet mot "Per-Ola". "Åh Per-Ola, hur kunne du göura så, eftår allt ja gjort för daj, att du bara kunne gå, ja tror ja ska ringa din bror, o kanske skriva te din mor, åh Per-Ola, ja e enta så dum som du tycks trooo..." Det pinsammaste är kanske att jag fortfarande minns texten... Maj Gadd!'

17. George Bush?
No comments.

19-20.Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
Pojke: Förmodligen Sebastian (bestämde det när jag gick på typ lågstadiet!) Flicka: Hmm, Elin kanske? Om jag får några barn vill säga... (Åh, nu blev jag 30-årskrisig igen... Eller 31-årskrisig till och med! :S)

21.Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Japp. Funderade på att flytta till England ett tag, men jag vet inte längre... Att spendera åtminstone vinterhalvåret någonstans där man slipper frysa vore dock nice!

22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Won´t happen, tror inte på någon Gud.

23. Vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor?
Susanne http://www.busiga.st/
Mette http://mette.ozzy.se/
Emelie http://www.klickerem.blogspot.com/
Teresa http://borstahusbruttansblogg.blogspot.com/

2 kommentarer:

  1. Hahaha!!!! Talangtävling? Antar att det inte finns på film, eller?
    Faaaaan. Jag missade Popcircus!

    Äsch. Du är utmanad igen eftersom du skriver bäst!

    SvaraRadera
  2. Nej, som tur är ägde mina föräldrar inte ens en vanlig kamera vid den tidpunkten! *PUH* (Enormt skämmigt ju om man jämför med vad en del av dagens 10-åringar lyckas prestera, på TV... Lite annan klass på dem kan man säga! Som tur är var det mestadels en massa gamlingar från koloniområdet Larvi som tvingades utstå mig o Sandra, LOL!)

    PS. Repris av Popcirkus ikväll o imorgonbitti!

    SvaraRadera