lördag 14 mars 2009

Kaputtski :(

Min rygg är kaputt... På RIKTIGT den här gången! *suck*

Jag har haft ont i ryggen under många år, man har ju dessvärre inte alltid de bästa arbetsställningarna i mitt yrke... :/ Det är jäkligt tungt ibland att kånka runt på 80-kiloshundar, ligga och knäskura burar, kravla runt på golvet för att tvätta sår/ta blodprov eller dylikt, bära tunga säckar, bråttas med hundar som försöker galoppera ifrån tempen osv osv.

Hade precis insett att det var dags att ta tag i det här på lite mer allvar nu, och därför varit duktig och bokat en tid till ortoped i torsdags. (Jag menar, visst börjar jag bli gammal som gatan, men det är väl ändå inte riktigt rätt att jag som 31-åring tvingas halvligga i soffan och äta frukost eftersom det gör för ont att sitta på en vanlig stol, att jag knappt kommer ur bilen om jag kört i en halvtimme, att jag överhuvudtaget inte klarar av att sitta på golvet/marken mer än ca 5 minuter eller att jag stönar som en 95-åring var gång jag böjjer mig ner för att plocka upp något..?) Mitt problem har framförallt suttit i ländryggen, men på torsdagsmorgonen vaknade jag plötsligt med en helt ny fruktansvärd smärta i nacke, axlar och hela övre bröstryggen (tog en bra stund innan jag ens lyckats lyfta huvudet från kudden, rullat runt och stängt av klockradion... sorry grannarna!) Jippi, omväxling förnöjjer eller? Njä..

Anyway, ortopeden tittade på mig i sisådär 5-7 min (böj dig fram, vrid huvudet åt sidan, *peta peta*, aj aj!) Han sa att han skulle skriva remiss till sjukgymnast och röntgen, och var sedan ute ur rummet innan jag ens hunnit få på mig tröjan! (Hmf, jag skulle ju kunna jobba som ortoped!) Fick recept på diklofenak också, vilket har hjälpt nada än så länge...

Igår hade jag om möjligt ännu ondare, och grät som en gris under nästan hela tiden jag var inne på jobb (för ett möte bara, att jobba går liksom inte när man kan vrida på huvudet ca 2 cm åt vart håll..!) Fast sen var jag hos en sjukgymnast (som bokades själv, eftersom jag fortfarande inte fått de där remisserna..) som drog och knäckte i min nacke typ 7-8 gånger innan hon var nöjd. Gjorde skitont (och det är ju sååååå läbbigt!), men nu kan jag faktiskt vrida huvudet ca 60 grader åt båda hållen innan det känns som om nån hugger knivar i mig - helt fantastiskt! Det gör fortfarande jävligt ont hela tiden på mitten dock... :/

Känner mig helt invalid, så piss potta tråkigt! Kan inte röra mig, men om jag sitter eller ligger måste jag byta ställning ungefär en gång i minuten. Och hundarna tycker att livet suger just nu... Idag har vi i alla fall varit en runda i Bokskogen, men promenera är allt jag kan göra. Vilket är grymt frustrerande eftersom det är dags för säsongens första tävling nästa lördag!! Har inte tävlat på ett halvår nu och längtar som tusan, men jag vet inte om jag kan springa om en vecka.... Helvetesjävlaskit!! :( Skulle ju bli Sots första inomhustävling... Hoppas hoppas hoppas att jag blir bra tills dess! Fast även om, hade ju känts skönt att kunna träna nån gång innan... :S

Om mindre än 2 veckor bär det av till Egypten, men i nuläget går det inget vidare att göra simrörelser i luften ens (tro mig, jag provar heeeela tiden!) Fan också...

Vart köper man sig en ny kropp???

Nej, denna blogg blir inte mycket roligare än så här. Förlåt, ni får pengarna tillbaka vid uppvisat kvitto! Är man kryppling så är man, och då händer det liksom inte så mycket kul. Och dessutom råkar ju jag tillhöra den gnälliga typen.. ;)

Men eftersom jag känner mig som 95, så tänkte jag i alla fall att jag kunde bjuda på en söt och vacker låt om några gamlingar. En av mina favoriter.

Ben Folds "The luckiest"
http://www.youtube.com/watch?v=rYU6lbGSbxc&feature=related

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar