torsdag 19 mars 2009

Mina nya fina crocks!

Ja jag vet, de här skorna är egentligen extremt FULA... Men de är också extremt PRAKTISKA, i alla fall om man jobbar som djursjukvårare! Ens fötter riskerar nämligen då dagligen att täckas av diverse läskigheter, exempelvis kiss, bajs, blod, kräk, lera, pyo-guck.. Vanliga sandaler blir snabbt sådär fräscha :/ Crocksen däremot kan du slänga ett varv i tvättmaskinen så är de som nya igen, perfekt!

Nu har de kommit i en ny variant - utan lufthål fram och med lite grövre sula. Me like! Det innebär nämligen att man kan gå ut och rasta hundarna i vått gräs utan att bli blöt om fötterna :) Dessutom fanns de i min färg (militärgrön that is, inte orange..!)


Finns att köpa här: http://www.nicework.nu/

De ska invigas idag, för nu är det back to buisness som gäller! Kan ju inte gå här hemma och drälla. Ryggen är mycket bättre, även om den är långt ifrån bra (känns fortfarande som om någon hugger knivar i mig i vissa lägen). Det blir den nog aldrig igen är jag rädd... :S Börjar jobba 12.30, men först ska jag till sjukgymnasten igen *fasar* Var där i måndags och det gjorde så jäkla OOOOOONT när hon drog och knäckte i nacken! Och det hjälpte ingenting alls den gången heller tyckte jag... Var och röntgade ryggen i tisdags, men det tar väl ungefär ett halvår innan man får svar på det. (Att folk ibland har mage att klaga på djursjukvården, herrejösses...!)

En sak till bara: Emil har skrivit i min blogg, hi hi! *glad och lite röd på kinderna*

5 kommentarer:

  1. Sexiga skor ;) men kan tänka mig att dom är kanon att jobba i. Jag har inte riktigt fastnat i crocträsket men det kanske kommer till sommaren..

    SvaraRadera
  2. Här är en till som älskar sina Crocs!
    Dessutom inköpta i Foppaland (Ö-vik)...

    Jag har ett par "vanliga" knallröda samt ett par svarta sandaler som jag har som inneskor.
    Ja, jag vet. Det är lite Pang-Tjo-Närs-varning på inneskor men de är så sköna!

    I somras så köpte vi 6 (sex) par Crocssandaler i Ö-vik; jag och maken ville ha varsitt par. Sen så var det den perfekta presenten till sonen, Miss A, Farfar och Farmor som tack för hus och Irapassning.

    Och ja, det är skillnad på originalet och kopiorna. Skillnad som natt och dag i kvalitet.
    Jag tycker dina armégröna var coola med det oranga hälbandet!
    Och jag fattar din point om vått gräs! Fyyy vad läskigt det är när man blir blöt genom hålen.

    Puss!!!

    SvaraRadera
  3. Dom här sandalerna är det vi har: http://www.nicework.nu/product_info.php?products_id=362

    Mina o maken helsvarta, Miss A och sonen har svart/röda. Då ser vi skillnaden ;-)

    SvaraRadera
  4. Mette: Nej VERKLIGEN inte, ha ha!

    När "Foppa-tofflorna" först dök upp för några år sedan svor jag på att ALDRIG köpa sådana eftersom det var det fulaste jag någonsin sett! Men sen testade jag ett par på jobb och de är ju sköööööna! Efter ett tag började det spåra ut... Plötsligt hade jag ett par där hemma, att använda när man bara skulle ut en snabb kiss-runda med hundarna på morgon/kväll. Sen började jag använda dem på lite längre promenader också. Och sen förra sommaren praktiskt taget LEVDE jag i mina Crocks! Använde dem hela tiden: i skogen, på stranden, på Roskildefestivalen... De är ju bara så praktiska! Väldigt bra att snorkla i också faktiskt (för att inte trampa på sjöborrar eller vassa koraller!)

    Fast ännu så länge så använder jag dem i alla fall inte när jag åker in till stan eller är ute och handlar etc. Tja, förutom på ICA då förstås... Hmm :S

    Nåja, jag lovar att sluta innan det gått så här långt i alla fall! *skratt*
    http://www.nicework.nu/popup_image.php?pID=480&image=0

    Eller så här...
    http://www.nicework.nu/popup_image.php?pID=421&image=0

    SvaraRadera
  5. Nu har de kommit i en ny variant - utan lufthål fram och med lite grövre sula. Me like! Det innebär nämligen att man kan gå ut och rasta hundarna i vått gräs utan att bli blöt om fötterna
    stitched pakistani suits online
    pakistani suit stitching designs

    SvaraRadera