söndag 15 mars 2009

Skriv något NYTT för bövelen (eller låt Marcus vara med nästa år..!!)

Ok, lite om Melodifestivalen igår då. Bara för att alla mina vänner på Facebook verkar vara skitsura på Caroline af Ugglas..?! Hallå, hon VANN ju inte (bara nästan, hi hi!) Jag tycker i alla fall att hon är GRYM! För mig handlar musik om såååå himla mycket mer än en bra sångröst! En artist måste kunna få mig att känna något också. Han/hon måste kunna få mig att tro på det som sjungs, få mig att känna att det är ärligt och att han/hon verkligen menar varje ord.

Caroline af Ugglas "En liten del av mitt hjärta" (Janis Joplin-cover, skitbra!!)
http://www.youtube.com/watch?v=wSVclVlMCSs

Ingen av alla pojkspolingar som var med fick mig att känna någonting överhuvudtaget. Hur snygga och duktiga de än var. (Sorry Teresa!! Jag hade inte haft något emot att skicka din Måns till Moskva, ärligt. Han är väldigt proffsig. Och ganska gullig :) Låten och framträdandet råkar bara inte vara min kopp te så att säga.. :S)

Tror att jag kommit på varför jag absolut inte gillar, hmm... vad hette dom nu? "Hårdrocksbandet". Egentligen borde jag gilla låten, den är lite halvrockig och har en skön melodi. Min stil definitivt. Men jag GÖR det inte! Och anledningen är att det känns helt oäkta. Kan hända att dom verkligen är ett hårdrocksband privat, men just det här nummret känns bara helt fel. Jag får känslan att de har "klätt ut sig" och "leker" hårdrockare. Typ "Sikta mot stjärnorna" eller nått... Skittaskigt kanske, men dom är liksom "för mycket" och rörelsemönster etc känns inte naturligt. Ja, jag är medveten om att min gud Axl Rose förmodligen såg extremt löjlig ut i mångas ögon då han sprang runt på scenen i boxerkallingar och bandana, men det var liksom "han". Det var äkta, det var verklighet. Äsch, det är säkert ingen som begriper vad jag menar, jag lägger ner...

En HELT annan grej! Om det är någon som fattar vad jag menar så säg till... :S

What more..? Jag tyckte det var lite kul att Molly bara fick 2 ynka poäng. Lite synd om tjejen såklart (hon sjunger bra, även om den här texten var patetisk), men jag tycker att "Pling" är en j*vla apa så det var rätt åt henne! Anledningen till att hon är en apa är såklart att hon en gång i tiden sa elaka och orättvisa saker till Marcus. Japp, jag är fruktansvärt långsint (framförallt om man är dum mot någon jag tycker om), och det står jag för!

Omröstningen var ju otroligt spännande, hej och hå vad det skiftade! Kul! :) Jag brydde mig egentligen inte så mycket om vem som vann, det går ju ändå alltid kasst i Eurovision sen... Fast jag hoppades litegrann på Sarah (efter Ugglas då, trodde aldrig att hon skulle få så mycket poäng som hon fick!) Tycker att hon har en bra och väldigt speciell röst, och låten var fin. Och hon var också jättefin :) Jag gillar röster som man när man lyssnar på en låt direkt hör vem artisten är. Sån röst har Sarah! Inte jättemånga av dagens artister som har det tycker jag.

Låten som till slut vann var väl rätt ok. Jag är inte överdrivet förtjust i opera (inte alls om jag ska vara ärlig och inte låtsas vara sådär allsidig och kulturell..), men jag tyckte att den här låten var "lagom". Och storsint som jag är *blink blink* tyckte jag att det var lite roligt för alla operafantaster att det gick lite bra för "deras stil". Kul när något oväntat och udda vinner (jag var övertygad om att det skulle bli Måns eller EMD). Fast idag har jag ångrat mig...

Blir så TRÖTT på alla plagiat!! Kolla här nedan vad min arbetskamrat luskat rätt på *suck*

Malena Ernman "La voix"
http://www.youtube.com/watch?v=s4kHUO6wOmM&feature=related

Fredrik Kempe "Vincero"
http://www.youtube.com/watch?v=ivHcSGuvdns&feature=related

Är det samma låt eller är det samma låt??

5 kommentarer:

  1. Hej skrutt!
    Jag håller med dig fullständigt om H.E.A.T. Jag och maken satt och SKRATTADE åt spektaklet. Grabbarna måste ju garva åt sig själva, så patetiskt! Hårdrock? Ha!

    Annars så bryr jag mig inte speciellt mycket om vilken låt som skickas iväg. I år var det för första gången flera låtar som var "okej". Minns jag inte fel nu så var det nog "bara" Emilia, grekiska låten och HEAT som jag fick allergi av.

    PUSS!

    Ja, mer Marcus!!!!

    SvaraRadera
  2. Älskling, jag trodde väl nog att du åtminstone skulle förstå! :)

    Puss puss!

    SvaraRadera