söndag 15 februari 2009

80-tals flashback

OK, tillbaka lite till melodifestivalen igen. Jag säger bara: Lili & Sussie... Woha, vilka flashbacks!!

Jag och Teresa (min barndoms-bästis) pratade just om detta. Vi gjorde nämligen en gång i tiden (lääängesen, ok!) en ganska pinsamt dålig dans-rutin till låten "What´s the colour of love". Utan minsta skam i kroppen övade vi på denna ute i trädgården med musiken på full volym, gång på gång på gång. Jag vet inte om det var så att vi sen ordnade nån uppvisning med vår egenhändigt ihopsnickrade "tuffa" dans (jag kan ha förträngt det..), eller om det bara var våra stackars föräldrar som vi tvingade titta på oss. Minns att vi även gjorde en, såklart minst lika häftig, dans till Madonnas "Vouge". Ha ha, tur att det inte var så vanligt med filmkameror på den tiden... :D

Anyway, den pinsammaste delen är dock att jag hörde "What´s the colour of love" för ett par år sedan, och till min stora skräck/förvåning insåg att jag fortfarande kunde sjunga med i i stort sett hela låten! *gah*

Lili & Sussie "What´s the colour of love"
http://www.youtube.com/watch?v=PCGeSorz01w

Ha ha, vet inte om deras egna dans är så mycket bättre... Vår var nog lite mer påhittig trots allt, eller hur Teresa?! ;)

8 kommentarer:

  1. Om inget annat är/var vår minst lika bra :)
    Kanske inte idag, är smidig som ett kylskåp:)

    T

    SvaraRadera
  2. Ha ha, jag med! Rör mig som en 80-åring...(pajjat ryggen på jobb!)

    SvaraRadera
  3. hej igen,

    skall du föresten följa med din mamma på Tina Turner??
    Hon har ju följt med dig ett antal gånger :)
    Såg en tv reklam att hon kommer till stockholm nu i april...
    visst var det en av hennes favvo??

    SvaraRadera
  4. Ha ha! Jodå, det var/är hennes favvo! :) Jag hade visst kunnat hänga med, men mamma vill inte se henne igen. Hon är rädd att hon blivit för mycket "tant" nu (Tina alltså, mamma ränner fortfarande på koncerter!) Hon har ju trots allt nått en ganska aktningsvärd ålder ;)

    Mamma och Ida ska upp och se Madonna i Göteborg. Jag är så himla kluven... :S Hon var ju en stor idol på 80-talet typ, men nu gillar jag henne inte lika mycket (helt annan typ av musik). Hade kanske varit kul att se henne ändå, men har lite ont om pengar för tillfället så jag får stå över.

    SvaraRadera