söndag 22 februari 2009

Ångest & Längtan

Har varit och hälsat på Kenneth på hundpensionatet Dogpro i Harlösa idag. För andra gången... Ja, jag är lite hispig! Har världens ångest över att jag ska lämna mina prinsessor på pensionat bara för att själv åka iväg och sola, bada och ha det gött en vecka... Dom brukar ju alltid vara hos mina föräldrar, men den här gången ville mamma så gärna att vi skulle åka iväg hela familjen. Eftersom min mamma råkar vara VÄRLDENS BÄSTA mamma och alltid har ställt upp otroligt mycket för mig, så kände jag att jag var tvungen att gå med på det. Det har varit rätt mycket tråkigheter senaste åren, så det kan nog bli rätt skönt och kul ändå att göra något ihop. Kanske... :S Fast jag kommer garanterat att böla som ett barn när jag lämnar mina flickor!

Men men, jag har i alla fall hittat ett superbra pensionat: http://www.dogpro.se/

Har fått rekommendationer från flera jag känner som varit jättenöjda, och Kenneth verkar vara en riktig kunnig "hundkarl". Enda problemet är väl att han är just "karl"... Och desutom två meter lång... Mina fega flickor tycker att han är skiiiiiit-läskig! Mitt fel förmodligen, jag umgås väl för lite med den sorten... (karlar alltså!) Men det ska nog gå bra, kan vara nyttigt för dem att spendera en vecka med Kenneth! Ja, det är vad jag försöker lura i mig själv just nu i alla fall. Anyhow, det ska bli skööönt med lite värme snart, jag behöööver verkligen semester nu! :)


Längtar tillbaks till cooooola Egypten...



...den gooooda hotellfrukosten...


...och dom fiiiiina fiskarna! :)



Igår släpade mamma med mig och min kusin Micke på "Love & Light" i Helsingborg. Herrejösses, hon är så himla lättimponerad lilla mamma! :) Visst, det var väl fint och trevligt och så, men...


Några ord om Melodifestivalen också, bara eftersom jag är helt chockad över mig själv! Jag tyckte nämligen att den HÄR låten var bäst:
http://www.youtube.com/watch?v=59Wr4ZV5zrM


Det var det uppenbarligen inte så många andra som tyckte dock, LOL! ;) Men hallå, det VAR faktiskt ett skitsnyggt, och för en gångs skull lite annorlunda, uppträdande (många försöker ofta vara speciella, men lyckas dåligt...) Dansarna var också duktiga och synkade, istället för bara jäkligt irriterande som de brukar. Själva låten var förstås inte min stil direkt, men lite lagom "catchy" och melodifestivals-aktig tyckte jag. Artisten är absolut inte en favorit i vanliga fall. Hmm, jag börjar kanske bli sjuk..?! Nu har jag i alla fall erkänt på min blogg, too late att ångra sig! :S





2 kommentarer:

  1. Älskling! Varför får inte jag vara hundvakt? Ira skulle kunna lära dom att skälla på allt och alla som rör sig. Och att tigga utan att lyfta på tassen (hon bara vaggar till numera).

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Tro mig Laila, dom KAN redan skälla!! Too much... men dom är ju trots allt av rasen sheltie [skäll:ti] Och tigga... Nja, Sot är väl mer typen som "tar för sig", LOL! Men det är klart att du och Ira skulle få passa mina flickor :) Synd att du bor så långt bort bara... Saknar...

    *Kram*

    SvaraRadera