fredag 13 februari 2009

Rooooligt

Har precis kollat på "Skavlan" igen. Bra intervjuare och bra program tycker jag, nästan i klass med min favorit "Parkinsson".

MEN... det är ju bara så att det BÄSTA programmet med Skavlan visades redan 2005 ;) Dagen till ära var jag såklart tvungen att leta upp det på youtube, so here you go!

Man kan väl säga att Rob kind of takes over the show... lol! Ni MÅSTE titta, det är hysteriskt kul (tycker jag i alla fall, men jag har ju "Robbie-humor"!) Bob Geldof-imitationen är klockren, och hey, han får Fredrik Strage att fria till sin flickvän i TV! That´s entertainment :)

Robbie hos "Skavlan" part 1

Robbie hos "Skavlan" part 2



PS. Var det nån som märkte hur han växlade från sitt trams&flams-jag till att få gråt i rösten (jo, man hör det!) när han pratade om senaste koncerten han gjorde i Norge, och att han inte skulle dit under kommande turnén?? Det är så det är, både hans koncerter och liv i övrigt, värsta berg-o-dal-banan! Jag var på den där koncerten i Oslo. Eller koncerterna, det var 2 st dagarna efter varandra, och speciellt den sista var fantastisk! Den ligger definitivt i topp 3 av alla de Rob-koncerter jag varit på (19 totalt tror jag att det är..?) Svinigt kallt att köa dock, november och ösregn... :/ Men jag träffade mina bekantingar Ken och Irene igen (har träffats på spelningar i Sverige också) vilket var kul, och det var trots allt sååååå värt det! :)

7 kommentarer:

  1. Messade med syrran din! Usch vad jag saknar er två! Å mamma er såklart!
    Ni är helt fantastiska alla tre! Puss!

    SvaraRadera
  2. Miss you too honey... :(

    Du får se till så att Marcus fixar lite 5th sonic brigade-spelningar på mina lediga dagar, så tar vi den lilla guldiga och kör upp! ;)

    SvaraRadera
  3. PS. Det går bra med Mr Williams, Goo goo dolls, Linkin Park eller Gilby Clarke också, jag är inte så kräsen! :)

    SvaraRadera
  4. Hej, kul att hitta en till Robbie fan... jag är också svag för honom. Se mitt inlägg från alla hjärtans dag..
    -Dina hundar är fina med! Jag har också shelties.. 2 prinsar!

    SvaraRadera
  5. Hej Tiina, vad kul!! :) Det kan aldrig bli för många Robbie-fans! Jag har inte så många vänner här i Sverige som förstår sig på denne underbare man, mest i andra länder. Har du sett honom live?? (Vi har kanske till och med stått och trängts ihop nån gång!? ;)) Han är helt FANTASTISK!

    Och shelties är BÄST! :) Vad heter dina prinsar? Tävlar du också agility?

    Ska kila över och kolla din sida nu! Bye bye!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Håller med ..det kan aldrig bli för många av Robbie-fans... Hur kan man INTE gilla honom alltså!? (andra fattar helt enkelt inte hans storhet) Jag såg honom live när han var i Göteborg på Ullevi, åh vad himla underbart det var!!!! Måste säga att jag är väldigt avundsjuk på dig som fått se honom live så många gånger, lyckost! Mina hundar heter Izor och Amadeus och vi kan absolut inte hålla oss i från agilitytävlingar!

    SvaraRadera
  7. Jaha, jag var också på Ullevi! (Båda dagarna såklart! *Robsessed*) Japp, det var helt fantastiskt! :)

    Ok, ska hålla utkik efter dig och dina vovvar i framtiden! ;)

    SvaraRadera