fredag 6 februari 2009

Söta söta Lasse :)

Min Lasse (ja, ni vet honom som jag tänker gifta mig med en dag...) var med i intervjuprogrammet "Skavlan" på svt1 ikväll. Jag hade naturligtvis sett fram emot denna höjdpunkt i flera veckor. Första intervjun i svensk television på.... tja, väldigt länge! Typ någonsin. Jag förstår varför, LOL! Han är ärligt talat inte sådär jättebra på det där med att prata, vara öppen, spontan och rolig. Inte bra alls faktiskt. Ungefär som jag *blyg tyst tråkig* (Ok, nu sitter kanske någon där och tycker att jag ljuger så tungan blir svart, för ibland kan jag i och för sig babbla på som tusan. Fast inte när jag känner mig lite obekväm bland folk jag inte känner så väl. Framförallt om det är folk som jag gärna VILL ska tycka att jag är så där härligt avslappad, världsvan och tokrolig...) Socialt handikappad helt enkelt, tror ni man kan få ett sånt där parkeringtillstånd..? Det hade varit gött! :)

Så det blev inte så mycket vettigt sagt ikväll. Men jag loooovar att han, liksom jag, kom på otroooligt bra svar och fyndiga inlägg sisådär 10 minuter efteråt... Hur irriterande är inte det??
Men men, Lasse behöver inte säga så mycket, hans musik och texter talar mer än väl. I programmet körde han en av mina favoriter: "Ingen soldat". Såååå fin. Hittar ingen bra inspelning på nätet tyvärr, ni får helt enkelt köpa skivan! ;)



"Himlen faller ner,
det svider till där kniven skar,
jag har varit vaken hela natten,
känt om hjärtat sitter kvar,
känt om hjärtat sitter kvar..."

Har bjudit mamma på middag idag (Martinas kyckling- & lime-gryta, blev himla god när jag gjorde den också faktiskt *suprised*) Imorgon bär det av till Linda och hennes djur ute i skogen, ska bli mysigt!
PS. Hipp hipp hurra för Anna-panna! :)

4 kommentarer:

  1. Jag o maken älskar Lasse Vinterdäck men sonen aaaaaavgudar honom. Misstänker starkt att ni har fler musikaliska nämnare *nickar*.
    Ja, han är underbar din blivande man! Ingen soldat är fantastisk!
    Jag tycker att han är underbart charmig när han är sådär hemlig (blyg) precis som du är! Fast i mitt sällskap får varken du eller någon annan ens en syl i vädret. Jag är definitivt socialt handikappad!
    Fast jag älskade hans supersnabba kommentar om att de skulle prata om Lundells svärson istället!
    För den som inte vet så är Skavlan sen några år tillsammans med Maria Bonnevie (Persbrants ex.) och Persbrant är tillsammans med Lundells dotter Sanna. Skavlans min var obetalbar! Go Lasse go!

    Puss honey!

    SvaraRadera
  2. Måste säga att jag gillar din son mer och mer för var dag som går! ;)

    Ha ha, nej det blir inte många sylar i vädret när man är med dig, men det gör inget - du är kul att lyssna på! *puss*

    Jag kände inte till det där med Persbrant *LMAO*
    Han är ju riktigt kul, kära Lasse! :D Fattade inte riktigt vad som var roligt när jag såg programmet, märkte bara att det med ens blev lite märkligt och tryckt sämning... Tur att jag har dig, "Mrs Know-it-all" ;)

    SvaraRadera