söndag 15 februari 2009

BLOGG-FIGHT?!

Whooops! Jag tror minsann att jag hamnat i en blogg-fight... :S Jag vet inte säkert (är ju trots allt ganska ny på det här), men hon gav mig i alla fall "fingret" i sin blogg!

Hoppsan. Extremt burdusa, okänsliga, besservisser bitch-Linda råkade visst stampa på precis alla hennes ömma tår samtidigt! Men det är ingen fara, come on bara! Jag har nämligen blivit ganska bra på att kriga det senaste året pga alla puckon och idioter som... (hm, ska kanske inte skriva vilka det är här...) Jäkligt bra till och med!! Känner knappt igen mig själv ibland, vass som tusan. Men man måste vara hård mot dom hårda! ;)

The story: Jag kände mig av någon anledning bara tvungen att kommentera en av hennes kommentarer på min vän Lailas blogg! Allt jag sa var att det faktum att grabbarna i HEAT (ni vet, melodifestivalen igår) är långhåriga inte automatiskt gör dem till "hårdrockare". Ja ok då, jag kan ha hånflinat en liten aning också... "Because I'm bad, I'm bad, you know it..." ;) Jag menade egentligen inte att vara elak, jag blev mest lite full i skratt över att hon också kallade det hårdrock. Hade ju redan blivit så grymt besviken efter programledarens introduktion: "hårdrockare...blablabla...hårdrockare...blablabla.." Lilla naiva jag lurades ju att tro att jag äääntligen skulle få höra lite BRA musik i melodifestivalen. Jag satte mig upp i soffan för att lyssna, också kör de igång värsta poplåten! Inget större fel med det i och för sig, jag råkar nämligen gilla pop (som ni som läser min blogg kanske redan listat ut!) Jag tycker bara inte att man ska kalla det hårdrock bara för att det ska verka som om man har en sån enorm bredd, variation och öppet sinne i festivalen (NOT!)

Annars är jag absolut ingen expert när det gäller genrer. Brukar säga att jag gillar pop och hårdrock, men vet att jag har massor av musik i min samling som inte alls faller under någotdera. (Placebo tex, vad sjutton är det? Nån som vet??) Jag vill dessutom nog gärna låtsas och tro att jag är mycket mera hårdrockare än vad jag är, LOL! Guns N´Roses är i och för sig mina första och största idoler någonsin, och jag äger förvisso en hel del andra rockskivor också. Men i ärlighetens namn, det brukar faktiskt framförallt vara hårdrocksballaderna jag faller för... LÖÖÖÖV it! Så härligt med lite rockraspig röst och bra texter (till skillnad mot de vanliga tråkballaderna "I love you, I love you, I miss you, I love you...") Lite "mes-hårdrockare" är jag nog! :)

Ett exempel på en låt som jag gillar otroligt jäkla dö-mycket! Den är så bra att jag nästan börjar böla var gång jag hör den (ja, jag är den känsliga typen..!) Är otroligt svag för piano, sååå vackert!

Stone sour "Zzyzx road"
http://www.youtube.com/watch?v=ZFK4HD7KAjk

Den här är förresten också väldigt bra

Stone sour "Through the glass"
http://www.youtube.com/watch?v=TpUd27EfzT4


P.S Tror att Pia också skulle kunna gilla dem, om hon bara slutade upp att vara så jävla sur! ;)

2 kommentarer:

  1. Oj oj, inte ska man väl bråka :)
    gillade du verkligen inte snygg Måns :)

    Teresa

    SvaraRadera
  2. Jodå, han är go din Måns! ;) Jag gillar honom som person: otroligt trevlig, ödmjuk och söt som socker. Fast musiken är inte riktigt min stil, tröttnade efter en stund tyvärr... Fast jag tyckte att det var kul för hans skull (och din, uppenbarligen *smile*) att han gick till final!

    SvaraRadera