lördag 21 februari 2009

En bild säger mer än 1000 ord...


Vi har haft en BRA vecka på jobb!! :)

Är såååå glada över att världens bästa veterinär och världens bästa teamchef kommit tillbaka till oss efter sin mamma-ledighet (*viskar* ...och också över att "the b****" äntligen tagit sitt pick och pack...!) Vi har haft fest hela veckan, våra blodsockernivåer ligger förmodligen över det mätbara efter alla kakor, pajjer, fruktsallader och godis, LOL! ;)

Vi har även haft den absolut lugnaste veckan sedan långt före jul, men jag är ändå trött, tröttare, TRÖTTAST! Det märks verkligen att vi blivit av med en 100%-tjänst på vår avdelning, det är liksom en fjärdedel av bemanningen! (Extra jobbigt när någon då blivit sjuk, eftersom vi inte fått någon ersättare utan fått klara oss bäst vi kunnat med halva normalstyrkan...) Det känns som om man "jagar sekunder" hela dagen, vilket tär väldigt på en i längden, samtidigt som det känns frustrerande att känna att man ändå inte hinner sköta sitt jobb på det sätt man skulle vilja... Vi har haft ett otroligt jobbigt år pga många andra anledningar också.

Är lite orolig faktiskt eftersom jag känner att jag börjat komma in i samma beteende som för ett par år sedan, då jag var väldigt nära "väggen". Jag är så trött på kvällarna att jag skjuter allt som måste göras till helgerna. Men när helgen sen kommer är listan ofta så lång och överväldigande att det slutar med att jag inte orkar göra nånting... :/ Och jag får så himla dåligt samvete för mina hundar. Jag har världens bästa och roligaste hundar, men vissa kvällar orkar jag bara inte med att aktivera dem så mycket som jag borde... Och då är ändå hundträning det roooligaste jag vet! Usch, jag förtjänar inte mina fina flickor... :(

Men jag kan inte hjälpa det, är fruktansvärt trött. Jag lyckas hålla igång under dagen, jobbar på om sjutton och skrattar med mina kollegor. Men sen när arbetsdagen är slut och jag kommer hem blir jag bara så matt. Halvdöd. Ett exempel: Jag hade inte orkat lägga ner hundarnas borste i byrålådan, utan hade lagt den ovanpå. Häromdan råkade jag välta ner den på golvet. Jag orkade då inte plocka upp den, utan sparkade bara in den till sidan för att jag inte skulle trampa på den senare. Det är ju inte riktigt sunt alltså... :/

Jag hoppas att det ska bli lite bättre nu när våren ändå är på gång och det blir lite ljusare! Och att det kanske ska bli lite ordning på jobb igen nu när "the boss is back in buisness" :)

Har i alla fall hunnit med 2 korta träningspass med prinsessorna den här veckan. I måndags träffade vi våra träningskompisar Ullis och Stella (Sots bästis i heeeeela världen!) Vi träffas tyvärr inte så ofta längre eftersom dom flyttat till Helsingborg, och naturligtvis så skulle det SNÖA nu när vi äntligen kunde träna ihop *grr* Men vi körde på låga hinder och tränade lite dubbelbox och serpentiner. Stella var en stjärna på dubbelboxen tyckte jag, men mina flickor var helt utflippade och bara hoppade hit och dit hej vilt! Förmodligen för att jag var ganska trött och inte alls koncentrerad. Till serpentinövningarna skärpte jag till mig, så det gick mycket mycket bättre. Riktigt duktiga var dom! Älsklingarna :)

I torsdags åkte jag till klubben direkt efter jobb, men det hade kommit ännu mera snö (är så TRÖTT på vintern nu!!) Vi tränade på slalom, men jag blev irriterad över att jag själv inte klarade av att springa tillräckligt fort i snön för att hinna göra de framförbyten, språngmarcher förbi eller åt sidan etc som jag ville träna på. Hundarna fick mest köra slalomet lite fram och tillbaka bara, med några sneda ingångar. Det gick bra. Jag hade egentligen velat träna kontaktfält eftersom det är flera månader sedan vi gjorde det nu (har mest tränat handling under vintern), men jag vågade inte skicka upp dem i full fart på balanshinderna pga skaderisken. Det är för halt helt enkelt, så vi gick en promenix till istället.

Bästis-bus
(en mindre snöig dag...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar