fredag 13 februari 2009

HAPPY BIRTHDAY ROB!!

Hope you´ve had a nice one, miss you love!



Jag har firat Robbie Williams födelsedag med rulltårta idag! :)

Ja ja, skratta och håna om ni vill, men jag anser att man ska ta till vara varenda tillfälle att fira :) Jag har firat denna dag varje år i 16 års tid nu. Och det är inte bara för att jag tycker om kakor, lol! ;) Jag tycker nämligen väldigt väldigt mycket om Robbie också.

Jag tycker att han är HELT fantastisk, på SÅ många olika sätt. Ska inte bli långrandig här, men kan ju tex nämna att han är den absolut ärligaste människa jag någonsin träffat på. Och den absolut rooooligaste med såklart! Jesus vad han har fått mig att garva under åren... Han är också en otroligt fin människa, väldigt ödmjuk och givmild (har bla satt upp en egen välgörenhetsfond osv). Ja, också gör han ju föståss musik också ;) Jättebra sådan, i massa olika stilar och med fantastiska texter. Både tokroliga och gravallvarligt ärliga. Och hans koncerter skulle jag kunna skriva en hel bok om. Eller många! Några av mitt livs allra bästa timmar har jag spenderat på hans koncerter, helt sant. Jag är medveten om att det säkert låter otroligt patetiskt i de flestas öron, men den som varit där vet vad jag menar! Pure joy. Rob har en förmåga att beröra en som ingen annan. Han kan få dig att ena sekunden skratta så du knappt får luft, bara för att i nästa stå där med darrande underläpp och tårar i ögonen. Rob har haft många "ups and downs" i sitt liv, och jag har följt honom hela vägen. Jag har själv haft mina ups and downs, och kan erkänna att Rob och hans musik hjälpt mig igenom många tuffa och deppiga perioder. Och han har fått mig att göra många galna grejjer (som att tex sticka iväg till Hamburg eller Dublin för att gå på koncert utan att ha hotell för natten, köa i 12-30 timmar inför varje koncert, bryta mig in i en park mitt i natten... he he!), och jag har genom honom träffat massa underbart tokiga människor runt om i världen som jag fortfarande har kontakt med. Skitskoj, verkligen! Inte långrandigt var det ja... hmm.


Just a little something som jag skrev för ca 5 år sedan:

I WANT TO WALK A MILE WITH YOU

I want to walk a mile with you before I go.
I want to look into your eyes for an hour or so.
I want to dance one dance, and play my favourite song.
I want to make you feel safe, if only for so long.
I want to walk a mile, gently holding you hand.
I want to tell you things that you don´t understand.
I want to make you laugh so hard that you´ll cry.
I´d live for your happiness, and I want to tell you why.
I want to give you the hardest hug that I could give.
I want to see a smile to remember for as long as I shall live.
I want to stay up a whole night just talking to you.
And at last I want you to please tell me what I can do.
To somehow try to take away your troubles and strife.
I want to pay back the beauty you´ve brougth into my life.
I want a chance to thank you my unreachable star.
I want to say I´ll love you forever just the way you are.
I want to walk a mile with you, but then I´ll go.
I must find my own life, I just want to let you know.
What I want most in life is that someday you´ll meet,
a girl you want to walk with until there are blisters on your feet.

2 kommentarer:

  1. Gud så fint skrivet!
    Ja, jag garvar åt dig ibland men jag är ju nästan lika knäpp när det kommer till Bryan Ferry! Fast det är ju mer normalt att älska honom... ;-)

    Jag började skratta när jag såg din status på FB och berättade för sonen "Linda har firat fö....". Ja, jag blev avbruten. Sonen: "Robbie Williams födelsedag!"

    Öh. Ja. Han log och verkade tycka att det var det självklaraste han hört. Din nya kompis.

    Kram, Mrs Ferry

    SvaraRadera
  2. Ha ha! *puss på Stoffe*

    Ja, mina arbetskollegor har också börjat acceptera det som en självklarhet, lol!

    Först kom Camilla: Eh, vad är det här?
    Jag: Tja, det är ju Robbies födelsedag.
    Camilla: JAVISST ja, vi brukar ju fira honom!

    Sen kom Jennie: Varför bjuder du på rulltårta?
    Jag: För att någon väldigt speciell fyller år idag.
    Jennie: Jaha, Robbie Williams?! Jag funderade för ett tag sedan på om det inte var dags nu i februari.

    :)

    SvaraRadera