onsdag 4 februari 2009

Priset för en motor...

Tadaa! Jag har lärt mig hur man lägger in bilder! *impressed*





Inte bästa kvalisort på fotot kanske, men det föreställer min stackars tuggade arm, så som den brukade se ut efter ett träningspass med Sot... Ja, det är nästan så man skäms litegrann :S

Men jag har som sagt verkligen fått KÄMPA för att få Sot att kampa med leksak (vilket är bra om man vill få upp farten på agilitybanan, för er som inte förstår!) Från början ville hon bara inte ta någon leksak i munnen, och jag fick jobba så pass att jag ibland var nära att ge upp och börja gråta. Men skam den som ger sig! Efter hand blev hon väldigt bra på att hugga tag, och då dessvärre inte alltid enbart i leksaken... :S Men inte kan man då, som inbiten och tävlingsinriktad agilitynörd, fya hunden för detta?! Nejdå, för man är ju så otroligt himla jätteglad över att hunden faktiskt äntligen KAMPAR! Vågade inte riskera att hon skulle sluta igen genom att börja bråka om petitesser som var man får hugga, bita och slita nånstans. Det var bara att bita ihop och take the pain... Nu har hon blivit en aning bättre på att sikta, men visst får man sig fortfarande lite nyp då och då. Värst är när hon är riktigt galen och exalterad (vilket ju är TOPPENBRA, egentligen) och studsar ända upp och biter en i det som ska föreställa triceps ("gäddhänget", ni vet ;)) Det gör så in i h-lvete ont, man får verkligen behärska sig för att inte klippa till hundskrället!



Sot med en av favoritleksakerna. Kuta på bra gör hon i alla fall nu, min älskade lilla tokhund :)
Var iväg en sväng och tränade på gårdagens banor igen i förmiddags innan jag började jobba. Det gick bra, och inte en endaste flick - skööönt! :) Annars har jag mest känt mig upprörd, arg, besviken och lite ledsen idag. Får se om jag orkar skriva nått om det imorgon eller till helgen.

Herrejösses, sängen kallar!

2 kommentarer:

  1. Åh jag dööör! Du är ju så jävla galet rolig så man smäller av! Och det värsta är att jag vet att du är precis så agilitynördig att du beter dig så som du beskriver.
    Lilla älskade tokfia!

    Jag blev upprörd för någon vecka sen men har lugnat mig nu eftersom jag inte tycker att de är värda honom. Mr Gud kan leka med sina pengar själv och Mr D(r)ummer kan fortsätta berätta sina stories som alla med en hjärna kan räkna ut är påhittade och/eller tillskruvade.
    Puss!

    SvaraRadera
  2. Shit vilka märken!

    SvaraRadera