torsdag 12 augusti 2010

Agilitytävling i Falkenberg 15/5

You got to be kidding!! Trodde att jag hade fått tillräckligt med regn efter helgen i Oxelösund, men nejdå, här bjöds jag på ytterligare en tävlingsdag i fullständigt ÖSREGN! *suck*

Det var tävlingar i Falkenberg både fredag och lördag, men vissa somliga *pekar på mig själv* är ju tvungna att jobba så kallade "klämdagar"... Naturligtvis hade det varit ok väder på fredagen *inte alls bitter*

Glittra nollade hopploppet, men hamnade galet långt ner i resultatlistan då det var massa nollor :( Sot var superduktig, MEN... Hon gick ur sista porten i slalom! *GAH* Jag är så TRÖTT på det gamla problemet!! Riktigt uppgiven kände jag mig, tills jag kollade filmen... Upps! :S Visade sig att jag tajmat mitt framförbyte katastrofalt dåligt. Jag gör bytet exakt en port för tidigt, och Sot lyder följdaktligen och vänder ut en port för tidigt. Förlåt Skroten!! Jag skulle kunna slå på mig själv, får inte lov att göra sådana klantiga saker, framförallt inte med Sot i slalomen!

I agilityloppet råkade jag tappa iväg Glittra in i en annan tunnel än den jag tänkt (hade absolut inte sett den fällan, tror att Glittra var den enda, lol!), så det blev en disk. Jag och Sot klarade oss däremot väldigt bra, och det blev en 2:a plats och SM-pinne! :) Det var väl för väl, med tanke på att varenda pinal vi nu fick packa in i bilen för hemfärd var dyblöt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar