torsdag 12 augusti 2010

Martin Gabriel, releaseparty i Göteborg 19/5

Känner ni till Martin Gabriel?? Nej, trodde inte det heller, och det är så vansinnigt jäkla sjukt och in i bomben FEL!! Martin är nämligen en helt FANTASTISK musiker, sångare och låtskrivare, och hans musik borde spelas överallt och hela tiden. Så det så.


När Martin bjöd in mig till releasepartyt av hans nya platta "Bonne chance" blev jag såååå glad, ÄNTLIGEN! :) Hade väntat på den i evigheter kändes det som, har ju nästan spelat sönder hans första skiva "Crashlanding" vid det här laget.. Så jag, syster och Linda O begav oss utan tvekan upp till Göteborg, där vi mötte upp med Linda S. Japp, sådär en onsdag mitt i veckan, helt klart värt det! :)

Martin kom fram och hälsade och snackade lite innan själva spelningen började. Sa jag att han är världens trevligaste musiker också?! ;) Han körde lite blandade låtar från första och nya plattan, and I loved it! Musiken är otroligt mysig (sing/songwriter-stil) och texterna fina med snygga formuleringar, precis sådana jag gillar :) De övriga musikerna i bandet är alla också grymt duktiga måste jag säga, riktigt bra var det!

Hittar tyvärr inget youtube-klipp, men ni kan lyssna lite här http://www.myspace.com/martingabrielsweden

Sa ju det, skiiiitbra! ;)

Efter spelningen kom Göteborgs-Malin förbi och sa hej och kramades lite (var iväg på nått tjohejs med jobb och kunde tyvärr inte komma tidigare) Det var kul, och mysigt! Räknade ut att vi inte träffats sen sista Noice-spelningen på tanto -05... helt galet längesen!

"Bulletproof Heart" är en av min favoritlåtar från nya plattan. Hmm, undrar just varför...


"I´m going to grow a bulletproof heart

One that doesn´t break and can´t get torn apart

I wish that someone had told me right at the start

that I should grow, that I would need

a bulletproof heart.."

6 kommentarer:

  1. Det var ju riktigt riktigt bra.
    Välkommen tillbaka i cyberspace, eh du har ju lite att uppdatera ;)
    kram Linda

    SvaraRadera
  2. Ja visst är han underbar! :)

    Tack! Jo, litegrann... :S Men jag jobbar på det! Tycker ju det är kul att blogga egentligen, men har varit lite slö med det på sistone. Och nu när jag känner för att skriva igen är jag för ordentlig och jobbigt pedantisk för att bara liksom "hoppa över" det senaste halvåret och börja om.. Rätt ska vara rätt, så det är bara att blogga i kapp tills fingrarna blöder!!

    SvaraRadera