fredag 20 augusti 2010

Lasse Winnerbäck på Citadellet 10/7

Min första semesterdag och Lasse spelade i Landskrona, kan det bli bättre liksom?! :)

Hade egentligen anmält mig till agilitytävling i Bjuv, men efter mycket ångest och velande bestämde jag mig för att hoppa över. Det var typ 30 grader varmt, och klasserna låg så att jag inte kunde vara säker på hinna med både tävlande och Lasse. Inte så kul att åka dit, svettas en hel dag på tävlingsplatsen, och sen behöva dra därifrån innan man hunnit springa några lopp... Och ärligt talat, efter de senaste tuffa veckorna på jobb kände jag faktiskt mer för att ta hundarna och sticka till stranden och bada. Så så blev det! Gjorde liiite ont i mitt agility-hjärta, men jag var ändå mycket nöjd med mitt beslut.

Beslutat innebar även att jag kunde bege mig till Citadellet i lugn och ro och god tid, för att hinna picknicka i solen med familj och vänner, strosa runt lite på området, köpa dvd och lyssna på de andra banden. Myyyysigt!



Jag och Jennie slappar o njuter i solen innan konserten


Hade pyntat mitt linne lite. Äkta Lasse-fans fattar ;)

Det är så VACKERT på Citadellet, hoppas på fler konserter där i framtiden!




Förbanden (ja det får man ju kalla dem..) var Love Antell, Dundertåget, Laleh och underbara underbara Melissa Horn. Jag AVGUDAR Melissa! Hennes fina sorgliga låtar berör en ända in i själen och får känslorna att bubbla upp väldigt nära ytan. Perfekt uppladdning inför Lasse ;)

Och Lasse sen då, ja jag saknar ord... MAGISKT får duga! :) Jag har sagt det förut och jag säger det igen, Lars Winnerbäck är KUNG i min värld! Jag är ju en sucker for bra texter, och det finns ingen som Lasse, INGEN. Tänk att kunna uttrycka och formulera sig som honom... Såååå imponerad! Han har skrivit så otroligt mycket låtar, och inte en enda dålig. Det var som Jennie uttryckte det "vinst varje gång", lol! Var gång han började en ny låt utbrast vi nämligen unisont "JAAA! Gud vad kul, DEN låten är ju också så himla bra!"

Har ju sett Lasse några *hosthost* gånger vid det här laget, men ingen gång är den andre lik eftersom han alltid varierar låtarna. Man får alltid höra något nytt som man inte hört live förut. Största överraskningen för mig den här kvällen var den äldre låten "En av alla dom" från skivan "Rusningstrafik" (vilken var min morbrors favoritskiva, R.I.P.) Det var oväntat och riktigt kul tyckte jag!





Jag tror att Lasse lyckades pricka in den absolut finaste kvällen på hela sommaren att spela för oss :) Allting var verkligen PERFEKT, precis som en riktig sommarkonsert ska vara. Och som vanligt åkte känslorna berg-o-dal-bana med mig under hela spelningen, men efteråt traskade man därifrån lyckorusig och nästan förblindad av alla rosa moln. Alla borde få uppleva en Lasse-spelning åtminstone en gång i sitt liv!


Jag och Lasse på samma bild, tihi! :)

Finaste Lasse, tack för ikväll, och tack för att du är du!


1 kommentar: