torsdag 12 augusti 2010

Melissa Horn, Köpenhamn 21/5

Var med Susanne och såg underbara Melissa Horn på Lille Vega i Köpenhamn. Det var sorgligt men sanslöst vackert :)



Innan spelningen satt vi en stund i baren och tog en dricka. Då säger Susanne plötsligt "Han som står där liknar Lasse Winnerbäck". Jag tittar upp. Eh, ja, kanske för att det ÄR Lasse Winnerbäck!! Eller som jag kallar honom, världens bästa Lasse :) Det var lite kul. Fast jag drabbades ganska snart av känslan att jag borde göra något... Hmm. Det slutade såklart med att jag på sant Linda-manér gjorde.. ingenting. Men vad skulle jag säga liksom? "Jag tycker jättemycket om dig och dina texter har betytt massor för mig". Som om han inte hört det 72 miljoner gånger redan...

Spelningen var i alla fall väldigt fin. Melissa är så himla fin. Och söt och ödmjuk och trevlig. Älskar verkligen hennes låtar, allihopa. Jag tycker ju att det är så vackert med melankoli :) Eller som Susanne uttryckte det: "Det kvittar hur deppig jag är, det slutar alltid med att jag tycker mest synd om Melissa", LOL! Jag trodde att Lasse kanske skulle komma upp och sjunga duetten "Som jag hade dig förut", men icke (taskis!) Fast det gjorde inget, Melissa klarade det så bra själv.

När vi satt på tåget hem igen kom jag att tänka på den här låten... Fan också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar