torsdag 12 augusti 2010

Agilitytävling i Varberg 1/7

Mysig kvällstävling (när jag väl hittade dit, en uppdatering av vägbeskrivningen hade kanske varit bra Varbergs BK!) Älskar kvällstävlingar, lagom varmt och lagom stort. Plus att vi den här gången lyckades med lite bra resultat också :)

Kul banor var det med tyckte jag! Kände mig laddad och på G, men tyvärr gick det inte så bra för mig och Sot i agilityklassen. Började med att Sot gick ur slalomen precis i början (gah, inte slalom-problemet igen!) Jag tror dock att det berodde på att jag släppte fokus för en stund, för jag började nämligen fundera över ifall vi fått fel för beröring eller ej... (gjorde ett snävt framförbyte efter A:et och liksom tryckte in henne i slalomet, och då råkade jag nudda henne med vaden). Så dumt! Det hade vi inte, och oavsett hjälper det ju inte att tänka på det, man måste alltid fortsätta jobba! Fem fel i slalom istället alltså, och sen tror jag vi diskade oss nånstans efter det. Glittra knatade runt banan felfritt och det räckte minsann till en 5:e plats och pinne! Duktig hund :)

Hoppklassen var kul och fartig, Sot sprang på som en liten vessla! :) Slutade 3:a efter Elvira och Hilda och fick pinne! Jag var så inne i pinnräkningen att jag totalt missade att det ju även betydde CERT!!! Haha, äntligen! Bara ett kvar nu.. :) Glittrade nollade också, men tyvärr var det många snabba hundar som gjorde det så hon hamnade återigen utanför pinnplats.




Duktigaste superhunden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar