torsdag 26 augusti 2010

Uggla Forever, Kristianstaddagarna 16/7

Den 15/7 spelade Billie the vision and the dancers på Kristianstaddagarna, och jag ville jättegärna dit och knarka lite lycka :) Men min tänkta resekamrat backade ur, och jag lyckades inte övertala någon annan att hänga med. Så jag sket i det, och råkade gå och skära upp hela foten istället :/ Naturligtvis hände detta när jag var ca 3 km hemifrån och det enda förbandsmaterial jag hade var en bajspåse... :S Fan också! Gjorde skitont och blödde som satan. Åkte sen och tränade agility med träningsgruppen för att bli på bättre humör. Det blev jag, men det var inte så bra för min fot... Fan igen! Lagom bitter var jag på kvällen, och ångrade att jag inte åkt till Kristianstad ändå.

Dagen efter skulle Uggla Forever (Marcus & co som kör lite gamla Magnus Uggla-hits) spela på Kristianstaddagarna. Återigen ingen som ville hänga med, men nu jäklar åkte jag dit ändå! Lite trist att köra hela vägen själv, men helt klart värt det.

Har aldrig lyssnat supermycket på Uggla (även om det finns några låtar jag gillar jättemycket och jag äger åtminstone en samlingsskiva), men det spelade ingen roll. Jag VISSTE att det skulle bli bra!

Marcus har nämligen en förmåga att beröra mig med ALLT han gör. Precis allt, han är fantastisk. Vem hade tex trott att man nästan kunde bli rörd till tårar av en låt som "Pärlor åt svin"?? Inte jag i alla fall, men fy för tusan vad det kändes i hjärtat när han sjöng "Du, du e du e för fiiiin, du e för fin för..." Äsch, ni skulle varit där för att fatta! Och sett de där lidande ljusblå.. I övrigt körde de mest 70-talslåtar. Det var coolt.

Största höjdpunkten (och det jag hoppats mest på) var dock att få höra "Astrologen" igen :) Nedan kommer ett klipp från när Marcus gjorde den i "Fame Factory" för en herrans massa år sen. Det var här jag föll kan jag säga. PLADASK!! Jag glömde till och med bort att andas så bra det var... Marcus, du är den vackraste jag mött!


8 kommentarer:

  1. Hej! Ska du till Nybro i helgen? Jag skulle behöva hitta ngn att åka hem med på lördagen. Ska åka upp, o bo med Ingrid m Fokus men hon ska vidare till Gbg på lördagen.
    /Susanne

    SvaraRadera
  2. You're so cool! I don't suppose I've read anything similar to this prior to. So nice to locate somebody with many original applying for grants this subject. really appreciation for starting this up. this site can be something that is needed on the internet, a person after a little originality. beneficial project for bringing something totally new to your net! agorazoellinika

    SvaraRadera
  3. Thank you for the sensible critique. Me & my friend were just preparing to do a little research about this. We got a book from our area library but I think I learned better from this post. I am very glad to see such wonderful info being shared freely out there… hadeelweb.com

    SvaraRadera
  4. you could try here t6r79i5b07 replica gucci handbags replica bags china free shipping More Bonuses d0g18t4y99 louis vuitton replica replica bags online pakistan c5e37r0g56 replica bags seoul hermes replica j0c47o9p08 replica bags wholesale

    SvaraRadera