torsdag 12 augusti 2010

Gåsahoppet 2-3/4

Min klubb, Oxie BK, anordnade som vanligt agilitytävling i Nils Holgersson-hallen i Skurup under påskhelgen *pust&stön* Där är verkligen fantastiskt att tävla (underbart underlag att springa på!), men det är riktigt mycket slit att driva runt en sådan stor tävling. Tror jag var på plats från typ 6 på morgonen till 21 på kvällen båda dagarna... Plus att jag var där och förberedde långt in på kvällen dagen före... Jag har också alltid lite svårt att koncentrara mig ordentligt på tävlandet när jag mellan loppen hela tiden ska stressa iväg och vara funktionär, så det blev väl inga jättestrålande resultat.

Eller jo, båda hundarna gjorde faktiskt en del riktigt bra lopp och flera nollor. Fast eftersom det var så väldigt många startande och hård konkurans räckte det inte riktigt till ändå. Inte alltid så lätt att hävda sig i en klass där det blir 30 nollor liksom :S Däremot ganska lätt att känna sig en smula uppgiven då jag och Glittra gör ett bra nollat lopp men hamnar på plats 24... :(

Längesen nu så jag minns inte alla lopp, men jag kommer ihåg att jag var stolt över en öppenklass i hopp där Sot blev 9:a av 91 starter (Glittra kom på plats 17 tror jag). För att peppa mig själv brukar jag räkna ut hur många vi faktiskt var bättre än, hur många vi har "slagit" (i det här fallet 72 stycken!), eller vilken plats vi hade hamnat på om man räknar bort alla danskar (i det här fallet 5:a!) Då blir man lite gladare. I den här hoppklassen blev Agneta och Zingo 10:a, och när vi stod bredvid varandra på prisutdelningen viskade hon till mig "Du, om man räknar bort landslagshundarna så blev vi 1:a och 2:a" Japp, så kan man också räkna, haha! :D

Nåja, oavsett resultat var det i alla fall SKITKUL att få tävla agility igen!! Många lopp blev det, 14 st på två dagar :) Och man kan kanske inte förvänta sig att allt ska gå superduper efter den mycket bristfälliga träningen under vintern...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar