torsdag 12 augusti 2010

Agilitytävling i Karlskrona 3-4/7

Jag och prinsessorna drog på mini-semester till Karlskrona 2-4/7. Det var tävlingar på schemat lördag och söndag, men vi åkte upp redan på fredagen och semestrade oss lite :) Letade upp ett hundbad där vi solade och badade en stund, gick en sväng på stan, åt middag i stadsparken... Mys!



Min badtokiga jycke, som även tycker det är viktigt att torka sig ordentligt efteråt :)

Sen letade vi upp brukshundklubben där vi satte upp tävlingstält och vanligt tält, japp det blev camping den här gången! Måste tälta åtminstone EN gång på sommaren, annars känns det ju jättekonstigt ;) Det var kanonväder så det var mysigt. En skogspromenad blev det också på kvällen, bland myggen.. :S Susanne och Veronika anslöt fredag natt nån gång, men då nannade vi redan gott.

Mysigt att tälta


Utsikt från hotellrummet ;)

Det var riktigt varmt att tävla på lördagen, men här har ni en som INTE klagar ;) Bättre än regn. Duktiga Glittra gjorde två nollor. I ag-klassen blev det en 10:e plats (9 pinnar, såklart!), i hoppklassen hamnade hon ännu längre ner i resultatlistan tyvärr. Sot nollade och hamnade på en 7:e plats i hopp (pinne!), i ag diskade hon sig, minns inte på vad.

Vi var färdigtävlade ganska tidigt på dan, och eftersom det var svettigt värre hängde jag och prinsessorna med Cheryl och Pepsi till en camping där hon kände till en plats som man fick bada med hundarna på. Det var sååååå härligt!! :) Vi badade flera gånger (tom Sot kunde övertalas till att svalka sig litegrann), och låg och solade och läste under ett par timmar.

Sen mötte jag och sessorna upp med Susanne och Veronica (och Sune, Buffy och Ilona såklart!) inne i city. Jag lyckades nämligen till slut övertyga dem om att ett besök på "Glassiären" faktiskt är absolut nödvändigt när man är i Karlskrona :) Bästa och största glassarna ever!!
Duktiga hundgänget förtjänade också glass såklart :)



Söndagens tävling blev en stor besvikelse för min del. Sot gjorde ett mycket bra agilitylopp, men jag valde att visa henne den snabbaste och snävaste vägen från ett hopphinder upp på bommen, vilket tyvärr visade sig vara för snävt... Eftersom hon hade så hög fart råkade hon halka av bommens uppfart på vägen upp :( 5 fel alltså. Med Glittra klantade jag till det ännu mer. Jag sprang och tittade för mycket på henne, och plötsligt när jag vänder upp håller jag på att springa rakt in i A:et! Uups, var tvungen att tvärnita och backa, oturligt nog precis när Glittra var påväg mot A:et... "Eh, vad betyder det när du backar matte, ska jag upp eller inte..?" En vägran och 5 fel där också.

Hoppklassen var en knepig sak, men under banvandringen kände jag ändå att banan kunde passa oss och trodde att vi skulle fixa det. Tja, båda hundarna fixade svårigheterna, men diskade sig på nån enkel tunnelgrej på slutet...

Kändes lite sådär att köra den långa vägen hem när man är besviken och självförtroendet ramlat i botten... Men det är ju så det är med agility, det går upp och ner, och väldigt snabbt! Jag hade i alla fall sällskap av Susanne i bilen hem, och det hade trots allt varit en supermysig helg!

5 kommentarer: