torsdag 12 augusti 2010

Agilitytävling i Oxelösund 8-9/5

Tävlingen från helvetet... :/

Långt som f*n att köra, men jag tyckte att 6 lopp per hund på två dagar kändes tillräckligt lockande. Här jäklar i det skulle plockas SM-pinnar! Hade en bra känsla inför Oxelösund också eftersom Sot ju tog två cert där förra året. Japp, förutsättningarna såg väldigt bra ut på pappret, men sen kom REGNET!!

Alla som känner mig vet att jag HATAR regn, jag blir otroligt barnsligt butter av regn (I blame Roskilde -07, den veckan tog knäcken på mig alltså!) Och inte nog med att jag gick runt och var smågrinig, regnet gjorde dessutom så att vi bara fick lera att springa i. Det var totalt omöjligt i vissa klasser, man hade inte en ärlig chans att hinna med. Massor av hundar diskade sig för att föraren inte hann fram till det ställe de tänkt sig, eller helt enkelt pga att man skickade hunden på fel hinder då man råkade flaxade till med armarna i ett försök att undgå att stå på näsan i gyttjan..

Kommer inte ihåg så mycket av loppen nu (har föträngt det mesta av den helgen), men det var i alla fall en massa "nästan-lopp". Glittra hamnade sin vana trogen preciiiis utan för SM-pinnplats flera gånger, och Sot fixade näääästan ett hoppcert :/ Det var otroligt retligt, för jag TRODDE verkligen att vi var felfria när vi gått i mål. Det var en trixig (och lerig!) bana så det var inte många som gått runt (33 disk av 39 startande!), och jag visste (eh, trodde..) att vi blivit sämst 2:a. MEN... när jag kommer leende tillbaks till tältet sa mamma som var med att vi var diskade. Va??!! Jag kollade filmen i kameran, och nejdå, allt såg rätt ut. Mamma fattade inte heller vad som hänt. Skit vad jobbigt... Skulle jag behöva gå och försöka protestera?! Som tur är gjorde jag inte det, utan frågade Ann i tältet bredvid om hon hade sett. "Ja, hon hoppade snett över långhoppet". Upp med kameran igen: Japp, det gjorde hon minsann! Tusan också.

När det var dags för allra sista loppet på söndagen var både självförtroende och hopp långt nere i de blöta skorna, men som tur är lyckades Sot i alla fall få med sig en SM-pinne genom en 2:a plats! :) Hurra, en sm-pinne av 12 möjliga den här helgen! :S Jaja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar